Jakiś czas temu pisaliśmy o problemach na linii Google — reszta świata. Poszło oczywiście o reklamy, a dokładnie o to, że wszyscy chcą je blokować. Z jednej strony się nie dziwię, ale jestem też w stanie przychylić się, do oburzenia Google, związanego z usuwaniem reklam i chęcią oglądania treści za darmo. Okazało się jednak, że Google zabastowało trochę w tej kwestii i przywróciło aplikację Adblocka Fast do sklepu Play. Planowana była wojna z Samsungiem, ale okazało się, że obejdzie się polubownie.
Dużo szumu o nic tak naprawdę. Bo prawda jest taka, że jak nie chcecie oglądać reklam, to zacznijcie płacić za treści, które oglądacie. Proste jak budowa cepa. Oczywiście, czasami sposób ich wyświetlania jest irytujący, ale nic nie jest idealne. Takie postępowanie także nie jest. Jednak Google pokazało, że nie ma ochoty wstępować na wojenną ścieżkę w tej kwestii i przywróciło aplikację Adblocka Fast do swojego sklepu. Jest to w końcu pierwsza aplikacja wykorzystująca nowe API w natywnej przeglądarce internetowej wbudowanej w smartfony Samsunga. To narzędzie, które blokuje reklamy bezpośrednio od producenta. Aplikacje teraz zainstalować mogą ją posiadacze urządzeń Samsunga wyposażone w przeglądarkę w wersji 4.0 lub nowszej. Dostępna jest także dla Androida 4.0 Ice Cream Sandwich lub nowszego. Nie jest to jedyne rozwiązanie do blokowania reklam na Samsungach. W sklepie Google Play dostępny jest także oryginalny AdBlock Plus z nowym API.