Konferencja Galaxy Unpacked za nami. Dowiedz się, jakie nowości czekają na nas w tym roku. Wśród zaprezentowanych urządzeń znalazły się superflagowiec Note 20, tablet Galaxy Tab S7, Galaxy Live Buds, Samsung Galaxy Watch 3, Samsung Galaxy Z Fold 2. Nie zabrakło także promowania współpracy z Netfliksem.
Samsung Galaxy Unpacked – nowe wydanie konferencji
Większość ważnych konferencji w 2020 odbywa się online – ma to znaczący wpływ na ich formę. W tym roku mniejszy nacisk kładzie się na wyróżnienia i całą otoczkę, dzięki czemu możemy skupić się na faktach i zagadnieniach, które interesują nas jako konsumentów.
Wcześniejsze edycje wakacyjnych pokazów firmy odbywały się w USA. Dzisiejsza konferencja odbyła się jednak w centrum technologii Samsunga w Korei. Tematem przewodnim tegorocznego Galaxy Unpacked było hasło „new normal” i miedziany kolor. Poznajmy nowości, jakie przygotował dla nas koreański gigant. Większość urządzeń jest już dostępna w przedsprzedaży lub trafi do niej w najbliższych dniach. Wyjątkiem jest Galaxy Z Fold 2 – urządzenie trafi na rynek po specjalnej prezentacji zaplanowanej na wrzesień.
Note 20 i Note 20 Ultra – to, na co wszyscy czekali
Samsung Galaxy Note 20 będzie należeć do najdroższych smartfonów na rynku – wariant z pamięcią 256 GB kosztuje 4 349 złotych. Wersja z modemem 5G i tą samą ilością pamięci jest o 500 złotych droższa. Model Note 20 Ultra z 5G to natomiast wydatek 5 949 złotych.
Ceny nie są żadnym zaskoczeniem – zwłaszcza że w parze z nimi idą ogromne możliwości. Note 20 wyposażony jest w ekran Dynamic AMOLED 2X o przekątnej 6,7 cala, a w przypadku wariantu Ultra wyświetlacz jest o 0,2 cala większy. Samsung zastosował w nowych panelach dla urządzeń z serii Note szereg innowacyjnych rozwiązań. Ekrany mają zapewniać poprawioną widoczność w warunkach intensywnego światła słonecznego dzięki zwiększonej jasności. Częstotliwość odświeżania obrazu to odpowiednio 60 i 120 Hz. Dzięki takim parametrom wersja Ultra pozwoli także na nowe możliwości w kwestii obsługi rysikiem S Pen. Ekrany pokryte są szkłem Gorilla Glass 7.
Co jeszcze oferuje nowy Galaxy Note?
Samsung stawia na „Work and Play” – produkty, które pozwalają zarówno na wykorzystanie ich w pracy, jak i świetną obsługę multimediów w wolnym czasie. Pomóc ma w tym inteligentna bateria, która przedłuży czas pracy telefonu. Nowy Note 20 oferuje dodatkowo osiągnięcie 50% stanu akumulatora w 30 minut – to efekt wykorzystania najnowszej technologii szybkiego ładowania. Bateria w Galaxy Note 20 ma pojemność 4 300 mAh, a w Note 20 Ultra 4 500 mAh.
Nie zabrakło także topowych rozwiązań w kwestii aparatów. Obiektywy Note 20 prezentują się następująco:
- szerokokątny obiektyw 12 MP,
- ultraszerokokątny 12 MP,
- teleobiektyw 64 MP.
W przypadku Samsunga Note 20 Ultra również zdecydowano się na układ trzech aparatów:
- ultraszerokokątny obiektyw 12 MP,
- teleobiektyw 12 MP,
- szerokokątny 108 MP.
Konfiguracja w najnowszych urządzeniach koreańskiego producenta pozwala na nagrywanie filmów w rozdzielczości 8K. Więcej szczegółowych informacji na temat aparatów poznamy w przyszłości.
Jeśli zaś chodzi o design, możemy wybrać kolor zielony, miedziany (Mystic Bronze) i czarny. Odcień Mystic Bronze był motywem przewodnim Galaxy Unpacked – wszystkie urządzenia zaprezentowane podczas konferencji są dostępne w tym wariancie.
Co z nowym rysikiem S Pen?
Choć Samsung nie szykuje rewolucji w tej kwestii, rysik doczekał się kilku ważnych ulepszeń. Zmniejszył się przede wszystkim czas reakcji smartfona. Dzięki wykorzystaniu możliwości ekranu 120 Hz w wersji Ultra rysik będzie działać znacznie wydajniej. Użytkownicy, którzy wykorzystują S Pen w codziennych zadaniach, z pewnością będą usatysfakcjonowani zmianami zaprezentowanymi w trakcie konferencji Samsung Galaxy Unpacked.
Galaxy Tab S7 – nowy wydajny tablet od Samsunga
W trakcie konferencji poruszono przede wszystkim temat rozrywki. Galaxy Tab S7 jest postrzegany przez firmę jako urządzenie, w którym multimedia odgrywają najważniejszą rolę. Ekrany w Galaxy Tab S7 i Tab S7+ to odpowiednio wyświetlacz LTPS LCD o przekątnej 11 cali i 12,4-calowy ekran Super AMOLED z odświeżaniem 120 Hz. Design jest podobny do poprzedników – wciąż spotkają nas duże ramki i opływowa bryła. Etui tabletu wyposażone jest także w specjalne zagłębienie, w którym możemy przechowywać rysik S Pen. Wśród nowych funkcji w Galaxy Tab S7 warto wymienić potrójny split-screen, który zapewni jeszcze lepszą wielozadaniowość. Tablet dostępny jest w kolorach czarnym, srebrnym i brązowym.
Dzięki większej powierzchni ekranu Galaxy Tab S7 wykorzysta możliwości nowego S Pena w większym stopniu niż Note 20. Skrócony czas reakcji będzie jeszcze bardziej widoczny. Klawiatura obsługuje z kolei touchpada o poprawionej wielkości, który daje nam dostęp do sterowania gestami.
Galaxy Tab S7 zdecydowanie zasługuje na miano urządzenia multimedialnego. Na start dostępne będą aplikacje do tworzenia grafiki, edycji wideo i pisania notatek. Co więcej, w przyszłości pojawią się gry, które będą współpracować z rysikiem S Pen. Sama specyfikacja Tab S7 jest oczywiście topowa – Qualcomm Snapdragon 865+ i 6 GB RAM-u. Ceny tabletów Samsung Galaxy S7 i S7+ to:
- 4 999 zł – Galaxy Tab S7+ z 5G,
- 4 099 zł – Galaxy Tab S7+ bez 5G,
- 3 699 zł – Galaxy Tab S7 LTE,
- 3 199 zł – Galaxy Tab S7 WiFi.
W tym roku Samsung zadbał także o rozszerzenie użyteczności swojego tableta. Samsung Galaxy Tab S7 może być wykorzystywany jako dodatkowy monitor dzięki integracji z rozwiązaniami Microsoftu.
Współpraca z Microsoftem – Xbox w telefonie!
Samsung współpracuje z firmą Microsoft, by znacząco poprawić relację smartfon–komputer. To świetna informacja – być może w przyszłości będziemy mogli liczyć na spójny ekosystem podobny do rozwiązań od Apple. Na razie funkcje są bardzo podstawowe – możemy dzwonić i przesyłać notki, powiadomienia, wiadomości oraz zdjęcia. Z nowym Note 20 będziemy mogli także obsługiwać aplikacje z telefonu na komputerze, a nawet podpiąć je do paska zadań systemu Windows. Integracja jednak na tym się nie kończy.
Wykorzystanie gier z Xboksa w urządzeniach Galaxy? Nie ma sprawy. Czeka na nas rewolucyjny cloud gaming – Game Pass Ultimate będzie dostępny na Galaxy Note 20. Możemy zatem zmienić nowy telefon Samsunga w prawdziwe centrum gamingowe. Niespotykana dotąd integracja pozwala na granie z dowolnego miejsca z dostępem do internetu. Sam fakt, że giganci technologiczni dogadali się w tak kluczowej kwestii, jest zaskakujący – wygląda na to, że Samsung otwiera się na nowych klientów i współpracowników.
Nowe słuchawki Galaxy Buds Live – bez zaskoczeń
Galaxy Buds Live to coś, co nie wzbudziło większego zaskoczenia wśród fanów technologii. Dostępne są w kolorze białym, czarnym i Mystic Bronze. Są wykonane z ekologicznych, pozyskanych z recyklingu materiałów. Dostępne będą także akcesoria do personalizacji słuchawek od Samsunga.
Koreański producent chwali się doskonałym dostosowaniem słuchawek do ucha – na ten moment ciężko powiedzieć, w jakim stopniu jest to chwyt marketingowy, a w jakim rzeczywistość. Galaxy Buds oferują 6 godzin pracy na baterii i 21 godzin przy korzystaniu z etui – to całkiem dobre rezultaty. Zadbano także o dodatki takie jak aktywny noise cancelling i układ trzech mikrofonów, spośród których jeden służy do wychwytywania dźwięków z otoczenia i usuwania ich.
Galaxy Watch 3 – nowy zegarek od Samsunga
Zegarki Galaxy Watch cieszą się ogromną renomą. Z pewnością można je zaliczyć do najbardziej udanych smartwatchy w historii. Tym razem postawiono na zmniejszenie bryły urządzenia i zwiększenie ekranu. Galaxy Watch oferuje także doskonałe możliwości dotyczące personalizacji – wynika to z tego, że jego ekosystem jest skonstruowany w bardzo przyjazny dla zewnętrznych twórców sposób.
Za pomocą odpowiedniej aplikacji jesteśmy w stanie nawet dostosować wygląd ekranu Galaxy Watch 3 do naszego ubrania. Co ważne, Samsung podkreśla, że Watch 3 nie jest oficjalnie wyrobem medycznym, jednak wspiera zdrowy tryb życia. Musimy pamiętać, że czujniki tętna czy zawartości tlenu we krwi obecnie zapewniają jedynie przybliżone informacje – być może kiedyś uda im się zastąpić specjalistę.
Galaxy Watch integruje się także z telewizorami Samsung TV. Możemy wyświetlać na ekranie ćwiczenia i je naśladować. Nowy sprzęt z tej serii jest godnym następcą poprzedniego smartwatcha od Samsunga. Zegarek obsługuje NFC i jest już dostępny w przedsprzedaży. Jego cena waha się od 1 899 do 2 199 złotych w zależności od wariantu.
Galaxy Z Fold 2 – Samsung chwali się przewodzeniem w niszy rynkowej
Nowy Fold zaprezentowany – i to w wielki sposób! Na konferencji został pokazany krótki Unboxing z udziałem BTS – jednego z najpopularniejszych boysbandów XXI wieku. Poprzedni model wywołał spore zamieszanie, jednak w tym roku Samsung stawia raczej na udoskonalenie wcześniejszych rozwiązań.
Galaxy Z Fold 2 jest przedstawiany jako elegancki, świetnie zaprojektowany smartfon. Co ciekawe, nieco ucichły wieści na temat funkcjonalności sprzętów tego typu. Niewątpliwie dopracowano jednak design urządzenia. Rozmiar rozłożonego ekranu wynosi 7,6 cala. Bryła jest nieco mniej opływowa niż ta znana z pierwszego Folda – wygląda na to, że Samsung zdecydował się na bardziej konserwatywne wzornictwo.
W smartfonie Galaxy Fold Z 2 zastosowano technologie znane z… odkurzaczy. Zaaplikowane do zawiasu „filtry” mają zapobiegać przed dostaniem się kurzu, piasku i innych zabrudzeń. W nowym składanym urządzeniu Samsunga możemy spodziewać się także udoskonalonych aplikacji i wsparcia dla większej liczby programów. Więcej informacji pojawi się wkrótce. Oficjalna premiera jest zaplanowana na pierwszy dzień września – mamy nadzieję, że do tego czasu Samsung zaskoczy nas nową funkcjonalnością. W obecnej postaci Galaxy Fold Z 2 niewiele różni się od modelu z ubiegłego roku.
Podsumowanie Galaxy Unpacked – Samsung zrozumiał, że musi konkurować czymś innym niż hardware
Samsung tworzy swój własny ekosystem, który jednocześnie jest bardziej otwarty na współpracę z innymi markami niż ten znany z Apple. To świetny sposób na „wychowanie” sobie kolejnych klientów. Na pewno mamy do czynienia z kontynuacją trendu rozwoju tej marki, jednak w niespotykanej do tej pory skali. Jeśli dalej będzie trwała współpraca z Google, Microsoftem, czy nawet Netfliksem, mamy szansę na rewolucję rynkową.
To mocny gest w kierunku konkurentów – widać, że Samsung jest otwarty do współpracy i że radzi sobie dużo lepiej od chociażby Huawei. Chińska marka jest w stanie w tym momencie sprzedawać porównywalne ilości smartfonów, jednak bez rozwoju ekosystemów na pewno nie wygra tego wyścigu z Samsungiem czy Xiaomi, które już w tym momencie próbuje budować podobne rozwiązania.
Dla osób, które przegapiły tegoroczną konferencję, Samsung opublikował na swoim kanale na YouTube pełną relację z wydarzenia.