Posiadacze najnowszych flagowców Samsunga zgłaszali ostatnio problemy związane z połączeniami głosowymi. Czasami były one zrywane, a w innych przypadkach następowało wyciszenie jednego z rozmówców. Jednak został już przygotowany firmware, który zawiera poprawkę rozwiązującą ten problem. Łatka została przygotowana zarówno dla Samsunga Galaxy S9, jak i S9+.
Osoby, które kupują flagowce, oczekują od nabytego urządzenia jak najwyższej jakości. Dotyczy to zarówno samego sprzętu, jak i zainstalowanego na nim oprogramowania. Jednak osoby, które pracują nad rozwojem jakiegokolwiek oprogramowania wiedzą, że testy wewnętrzne nie są w stanie wykryć wszystkich problemów. Problem ten szczególnie dotyczy dużych i skomplikowanych projektów, w których mogą zdarzyć się rzadko występujące defekty. Tak właśnie było w przypadku niestabilnych połączeń głosowych, na które narzekali posiadacze Galaxy S9 oraz S9+. Problem był zgłaszany przez użytkowników z całego świata i nie ograniczał się do żadnej wersji sprzętowej. Na europejskim forum wsparcia technicznego Samsunga można znaleźć wątek, który dotyczy również egzemplarzy sprzedawanych w Polsce.
Samsung przekazał już aktualizacje wszystkim operatorom
Aktualizacja rozwiązująca problem została zawarta w firmware G965FXXU1ARD4/G965FOVF1ARD1/G965FXXU1ARD7 (rozmiar 167,23 MB) and G965FXXU1ARD4/G955FOXM1ARCA/G965FXXU1ARD6 (rozmiar 146,22 MB). Jeżeli nie macie jej zainstalowanej, to możecie sprawdzić dostępność aktualizacji w menu aktualizacji smartfona. Użytkownicy z Hiszpanii, Włoch oraz Irlandii, którzy już zainstalowali nowe firmware, pozytywnie oceniają poprawkę dostarczoną przez Samsunga. Nie powoduje ona żadnych problemów, a połączenia głosowe nie są ani zrywane, ani wyciszane.
Jak długo Samsung pracował nad rozwiązywaniem tego problemu? Pierwsze doniesienia na temat niestabilności połączeń głosowych realizowanych za pomocą Galaxy S9/S9+ pojawiły się pod koniec marca, czyli mniej więcej 2 tygodnie po rozpoczęciu sprzedaży smartfona. Niecały miesiąc później użytkownicy, którzy zgłosili problem pomocy technicznej, otrzymali informację, że Samsung rozpoczął proces wdrażania poprawki. Pozostaje nam liczyć na to, że przygotowana łatka faktycznie rozwiązała problem.
Źródło: Piunikaweb