Xiaomi po raz kolejny pokazuje, dlaczego jest jednym z popularniejszych producentów smartfonów. Chińczycy postanowili po raz kolejny obniżyć cenową poprzeczkę dla modeli z modemami 5G. Mowa tutaj o nowym Redmi K30i 5G, który w Chinach kosztuje około 266 dolarów. Przy okazji dyrektor firmy zapowiedział początek prac badawczych dotyczących sieci 6G.
Rozwój sieci mobilnych jest nieunikniony. Zdają sobie sprawę z tego producenci smartfonów, którzy muszą nadążyć nad kolejnymi generacjami sieci komórkowych. Co prawda dzisiaj każdy z operatorów skupia się nad sprawnym wdrożeniem 5G. Z kolei producenci urządzeń mobilnych zastanawiają się jak sprzedać największą liczbę obsługujących ten standard smartfonów. Oczywiście w tym przypadku kluczem do sukcesu jest obniżenie ceny. Xiaomi, który wypuścił na rynek jeden z pierwszych smartfonów 5G, doskonale wie, jak to zrobić. W Chinach ruszyła niedawno przedsprzedaż modelu Redmi K30i 5G, który jest przysłowiową wersją ‘lite’ wydanego wcześniej Redmi K30 5G.
Xiaomi Redmi K30i, czyli najtańszy smartfon 5G
Jedyna znacząca różnica pomiędzy Redmi K30i i Redmi K30 sprowadza się do parametrów aparatu. Xiaomi postanowiło obniżyć cenę swojego smartfona poprzez zastosowanie tańszej matrycy głównej “migawki”. Odbyło się to kosztem zmniejszenia rozdzielczości z 64 Mpix do 48 Mpix. Taki sam los spotkał moduł od zdjęć w trybie macro, przy czym tutaj mamy do czynienia ze spadkiem z 5 Mpix do 2 Mpix. Na szczęście obniżka ceny nie przełożyła się na pogorszenie parametrów najważniejszego komponentu smartfona, którym jest modem 5G. Redmi K30i korzysta z chipsetu Qualcomm Snapdragon 765G. Układ ten pozwala na pobieranie danych za pośrednictwem sieci 5G z prędkością do 3,7 Gbit/s.
Lei Jun, CEO Xiaomi, nie zadowolił się wypuszczeniem na rynek najtańszego smartfona z modemem 5G. Podczas rozmowy z Chinese Xinhua News przyznał, że jego firma już teraz przymierza się do wyzwań, które przyniesie standard 6G. Oczywiście mowa jest tutaj na razie o rozpoczęciu wstępnych badań dotyczących kolejnej generacji sieci komórkowych. Jednak Xiaomi wie, że jeżeli chce utrzymać swoją mocną pozycję, to musi w tym zakresie trzymać rękę na pulsie od samego początku.
Źródło: RCR Wireless