Aplikacja ze zniżkami to coraz popularniejsze rozwiązanie, które obecnie stosowane jest przez większość dużych sieci sklepów. Programy tego typu pozwalają na dostęp do promocji na różnego rodzaju produkty i specjalnych ofert dla klientów. Sprawdziliśmy ofertę najpopularniejszych sklepów w Polsce.
Oszczędzanie na zakupach – aplikacja ze zniżkami to świetny sposób, by wydawać mniej
Prostym sposobem na oszczędzanie pieniędzy i robienie udanych zakupów może być aplikacja ze zniżkami konkretnego sklepu. Musimy jednak mieć na uwadze ukryty koszt związany z prywatnością – firmy używają informacji zdobytych w programach lojalnościowych, by lepiej rozumieć zainteresowania swoich klientów i dostosowywać ofertę do ich gustów. W wielu aplikacjach możemy liczyć na ciekawe i zaawansowane funkcje, z kolei inne raczej nie poprawią naszych wrażeń z zakupów.
Zdecydowaliśmy się skonstruować ranking aplikacji sklepów działających na terenie Polski. To czynnik, który może zadecydować o wyborze konkretnego dyskontu, gdy obydwa są w podobnej odległości od naszego miejsca zamieszkania i oferują podobny standard. W zestawieniu skupiliśmy się wyłącznie na ogólnej funkcjonalności i optymalizacji działania, pomijając ofertę poszczególnych sklepów.
Bazujemy na opiniach autora oraz ogólnych opiniach użytkowników. Ranking może nie obejmować całego przekroju sklepów – są to przede wszystkim sieci dostępne na terenie Małopolski, jednak znaczna część oferuje usługi w całej Polsce. Wybieraliśmy ponadto wyłącznie aplikacje związane z zakupami spożywczymi – stąd brak aplikacji sklepów takich jak Ikea, Rossmann czy Hebe.
Delikatesy Centrum – prawdopodobnie najlepsza aplikacja ze zniżkami
Delikatesy Centrum to marka, która należy do sieci Eurocash. Jest to ważny gracz na rynku sklepów spożywczych – do grupy należą sklepy ABC, Lewiatan, Mila, Groszek i Delikatesy Centrum. Warto dodać, że te ostatnie są prowadzone w modelu franczyzowym, jednak wprowadzenie bardzo dobrej aplikacji nie było problemem nawet w takim trybie pracy.
Aplikacja Delikatesy Centrum zdobyła aż 4,7 gwiazdki w sklepie Google Play. Funkcjonalność obejmuje pokazywanie lokalizacji okolicznych sklepów, dostęp do kodów i kuponów promocyjnych oraz tworzenie list zakupowych. Te ostatnie mogą być udostępniane. Istnieje także zakładka z historią zakupów.
Aplikacja ze zniżkami dedykowana dla sklepu Delikatesy Centrum ma więc wszystko, czego potrzebuje program tego typu. Użytkownicy nie narzekają także na optymalizację, a rewelacyjne opinie zdecydowanie przemawiają za tym, że jest to jedna z najlepszych aplikacji do zakupów na naszej liście.
Kolejna aplikacja do robienia zakupów spożywczych – Żappka
Agresywny marketing aplikacji w internecie przełożył się na całkiem wysoką popularność. Żappka oferuje program lojalnościowy, który pozwala nam na gromadzenie punktów – później wymieniamy je na nagrody. Możemy także podglądać okoliczne markety – akurat w przypadku tej sieci jest to funkcja, która naprawdę „błyszczy”. Często szukamy Żabki, będąc w obcym miejscu, które znajduje się poza granicami naszego miasta – zazwyczaj nie robimy w niej także zakupów na cały tydzień.
Aplikacja wyróżnia się na tle innych, a na Google Play ma rewelacyjny wynik 4,5 gwiazdki. Twórcy zapowiadają rozwijanie jej na bieżąco – wciąż brakuje tam kilku podstawowych funkcji.
Kolejne miejsce dla Lidl Plus – bardzo ciekawa funkcjonalność
Lidl Plus to aplikacja niemieckiej sieci Lidl. Wyróżnia się ona bardzo dobrą funkcjonalnością – dostępne są kupony, gazetki oraz specjalne oferty. Po zakupach otrzymujemy także „zdrapkę”, która zawiera przeważnie kolejną promocję. Aplikacja jest nieustannie rozwijana, wyróżnia ją także specjalny format płatności, który idealnie wpisał się w czasy pandemii. Dzięki Lidl Pay można płacić kodem QR. Ze względu na obecność bezdotykowych czytników przy każdej kasie rozwiązanie tego typu jest jeszcze bezpieczniejsze niż płatność zbliżeniowa kartą.
Aplikacja ze zniżkami marki Lidl zdobyła w ogólnej ocenie 4,2 gwiazdki na Google Play. Jest ona także jedną z najpopularniejszych tego typu w Polsce. Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z kuponami, których osobiście nigdy nie doświadczyłem. Jest to aplikacja dobrze zoptymalizowana i innowacyjna – w pełni zasługuje na wysokie miejsce.
Ostatnia „dobra” aplikacja ze zniżkami – Auchan Polska
To ostatnia aplikacja w naszym zestawieniu, która w opinii użytkowników sklepu Google zasłużyła sobie na więcej niż 4 gwiazdki. Rozwiązanie sieci Auchan nie wyróżnia się niczym specjalnym, a część osób narzeka na optymalizację i konieczność okazywania karty Skarbonka przy kasie w celu naliczenia rabatu. Wygląda to na bardzo świeży problem – pierwsze wpisy występują pod koniec sierpnia 2020, jednak z różnych przyczyn nie jesteśmy w stanie potwierdzić tego problemu. Potraktujmy to jako przejściowy błąd i przyjrzyjmy się ogólnej funkcjonalności aplikacji zakupowej znanej marki Auchan.
Aplikacja pozwala na dostęp do rabatów i gazetek promocyjnych. Jest zintegrowana z kartą Skarbonka, a dodatkowo możemy liczyć na dostęp do gazetki promocyjnej. Funkcjonalność obejmuje podstawowe zastosowania, jednak nie ma niczego, co mogłoby lepiej przyciągać klientów. Optymalizacja stoi na dobrym poziomie. W Warszawie aplikacja ma obsługiwać zamówienia Auchan Direct – dostawy do domu. Niestety w Krakowie, pomimo całkiem dużej liczby sklepów tej firmy, takiej możliwości obecnie nie ma.
Tesco Clubcard – teraz zaczynamy powoli schodzić w dół…
Clubcard Tesco Polska to kolejna aplikacja, która ma służyć do naliczania rabatów i znajdowania ciekawych ofert. Funkcjonalność i interfejs przypomina Lidl Plus. Aplikacja do zniżek Tesco jest jednak mniej intuicyjna i gorzej zoptymalizowana. W zasadzie jest to niefizyczny nośnik karty Clubcard z kilkoma dodatkowymi funkcjami.
Aplikacja Clubcard Tesco Polska została oceniona przez użytkowników na 3,9 gwiazdki – wielu z nich podkreśla problemy z aktualizacjami i ogólnym funkcjonowaniem. Największym problemem jest jednak fakt, że Tesco oferuje już kilka aplikacji zakupowych, których funkcjonalność mogłaby zostać zawarta w jednej. Mowa tu o Tesco E-zakupy – rozwiązanie z podobnym interfejsem, pozwalające na zamówienie żywności przez internet, oraz Tesco Scan&Shop mobile. Wszystkie z tych aplikacji stoją na średnim poziomie. Co ciekawe, dostępna jest także gra „Moje małe Tesco”, która pozwala na zdobywanie punktów ClubCard.
Jak widać, firma inwestuje sporo czasu i nakładów finansowych w różne projekty. Wydaje się jednak, że lepszym wyjściem byłoby przygotowanie jednego, naprawdę dobrego rozwiązania.
Wyróżnienie dla najgorszej aplikacji popularnego dyskontu – Twoja Biedronka
Aplikacja do zniżek Twoja Biedronka w pierwszej kolejności zaskakuje słabym wyglądem. Interfejs rodem z lat dwutysięcznych, funkcje poukrywane w zakładkach – opinia 2,7 na Google Play wcale nie dziwi. Pod kątem wykorzystania samej aplikacji nie jest aż tak tragicznie. Możemy tworzyć i otrzymywać listy zakupowe, przeglądać ofertę sieci Biedronka, wyszukiwanie przepisów i znajdowanie okolicznych sklepów.
Początkowo aplikacja miała duże problemy ze stabilnością. Obecnie pod tym względem jest nieco lepiej, przynajmniej na sprawdzanych przez nas urządzeniach. Jest to jednak aplikacja, która rzuca kłody pod nogi użytkownikowi w trakcie korzystania z jej. Interfejs nie jest przejrzysty i możemy spotkać się z licznymi błędami. Aplikacja Biedronki bardzo źle świadczy o innowacyjności marki, która może pochwalić się ogromną siecią marketów w Polsce.
Twoja Biedronka jest źle zoptymalizowana, źle wygląda i oferuje dość podstawową funkcjonalność. Dlaczego jednak sieć zdecydowała się na rozwijanie jej? Pamiętajmy o tym, że Biedronka to market, z którego korzysta wiele osób – w tym starszych. Prosty interfejs może być dla nich zachętą do korzystania z aplikacji tego typu. Miejmy jednak nadzieję, że marka Biedronka zacznie faktycznie przykładać się do rozwoju swojej aplikacji – w Polsce jest około 3 tysiące takich sklepów.
Grafika główna: Marco Verch (CC 2.0)