Quake jest najsłynniejszą serią wśród gier FPP/FPS. Każdy fan gatunku zna zapewne trzy pierwsze odsłony tej gry. Dlatego też gracze na całym świecie nie mogą doczekać się najnowszej produkcji studia id Software, czyli Quake Champions. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że nowa gra ma czerpać całymi garściami z poprzedników. Mam nadzieję, że Quake Champions będzie tak samo dobrą grą, jak wygląda na zwiastunach.

Ostatnio gracze przyzwyczaili się do trochę innych gier z gatunku FPP. Serie Battlefield oraz Call of Duty polegają bardziej na strategicznej rozgrywce niż całkowitej demolce. Oczywiście profesjonalni Quake’owcy również opracowywali swoje strategie, ale były to zagrania solo i dzięki dynamicznej rozgrywce opierały się głównie na skillu i refleksie. Zresztą, nic tak nie cieszyło, jak dobrze wykonany rocket jump bądź precyzyjny i wykonany w odpowiednim momencie strzał z railgun’a.

Zapisy do zamkniętej bety Quake Champions już ruszyły.

Jeżeli chcecie przekonać się na własnej skórze, czym jest nowy Quake, to wystarczy podać swój adres e-mail na oficjalnej stronie quake.bethesda.net. Znajdziecie tam również wszystkie informacje dotyczące nowej gry, łącznie z opisami czempionów. Jak na razie poznaliśmy Nyx, która posiada zdolność teleportacji, a dokładniej przenikania między wymiarami. Dzięki temu, Nyx przez krótki czas unika wszelkich ataków oraz może bez problemu przechodzić między przeciwnikami. Co ciekawe, jeśli wróci do wymiaru gry w miejscu, gdzie przebywa inny gracz, to nieszczęśnik zostanie rozerwany na kawałki.

Kiedy premiera Quake Champions?

To jest bardzo dobre pytanie. Optymiści prognozują, że będzie nam dane zmierzyć się w Krainie Snu (tak nazywa się międzywymiarowa przestrzeń, w której walczą czempioni) jeszcze w tym roku. Jednak dużo może zależeć od wyników planowanej zamkniętej bety. Już teraz widzimy, że postacie dostępne w grze, czyli czempioni, będą dysponować specjalnymi umiejętnościami. Jest to pewna nowość w świecie Quake, która może wprowadzić sporo zamieszania. Twórcy będą musieli odpowiednio zbalansować wszystkie postacie, żeby po arenach nie biegały tylko postacie jednego typu.

Źródło: Bethesda Software

[vlikebox]

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.