Osoby, które są przeciwnikami współczesnych zabezpieczeń antypirackich, dostały właśnie w swoje ręce dość silny argument popierający ich tezę. Chodzi tutaj oczywiście o przypuszczenia, że zabezpieczenia szyfrujące gry. Okazuje się, że działający w ten sposób mechanizm Denuvo ma negatywny wpływ na wydajność gry Tekken 7. Informacja ta pochodzi z wiarygodnego źródła, mianowicie od Katsuhiro Harada – jednego z twórców bijatyki.
Jak do tej pory żaden producent gier komputerowych nie przyznał się do tego, że stosowane zabezpieczenia antypirackie mają negatywny wpływ na płynność rozgrywki. Na szczęście Katsuhiro Harada nie owijał w bawełnę i otwarcie przyznał, jaki problem dręczy PC-tową wersję Tekkena 7. Jest on widoczny podczas wykonywania ataku Shakunetsu Hadouken Akuma’y. Następuje wtedy spadek ilości klatek wyświetlanych w ciągu sekundy, co negatywnie wpływa na płynność prowadzonej walki. Problem jest na tyle poważny, że nie rozwiązuje go zmiana ustawień czy też wymiana sprzętu na wydajniejszy. Na szczęście studio już pracuje nad poprawką rozwiązującą problem spowodowany przez zabezpieczenie Denuvo.
Problem occurred in "TEKKEN7 for PC". that the frame rate drops when hits such as Akuma's "Shakunetsu Hadouken".
Since it's not a problem of graphics & CPU processing, it will not solve even if changing PC setting (problem with encryption program).
We'll fix Soon. Sorry Plz wait.— Katsuhiro Harada (@Harada_TEKKEN) 13 kwietnia 2018
Anti-tamper 3rd party middleware. It’s live updating programs and I heard “it’s fix soon” from them. We will check it and update.
Thx
RT @TiredOcean: What does the encryption program do?— Katsuhiro Harada (@Harada_TEKKEN) 13 kwietnia 2018
Tekken 7 cierpi z powodu zabezpieczenia Denuvo
Jednak nikt nie ma zamiaru rezygnować z zabezpieczeń antypirackich. Co prawda są one dość szybko łamane, jednak producenci gier dalej je stosują. Należy tutaj pamiętać o tym, że crackerzy nie eliminują zabezpieczeń ze złamanych gier, a jedynie je obchodzą. Oznacza to, że jeszcze nikt nie porównał wydajności tej samej gry w wersji z zabezpieczenie antypirackim i bez niego. Czy informacja podana przez twórcę Tekkena 7 przyczyni się do rzadszego stosowania zabezpieczeń szyfrujących? Raczej nie. Problem dotyczy tylko i wyłącznie animacji jednego ataku danej postaci i można go rozwiązać po stronie gry. Dlatego mamy tutaj raczej do czynienia z błędem, niż ciągłym zauważalnym obniżeniem wydajności.
Źródło: Twitter