Gracze coraz częściej narzekają na to, że nie ma już gier z dobrze przemyślaną kampanią dla pojedynczego gracza. Mało który tytuł oferuje ciekawą fabułę, która zachęciłaby nas do kilkukrotnego przejścia gry. Jeden z projektantów Wolfenstein II: The New Colossus podczas jednego z wywiadów podzielił się swoimi spostrzeżeniami na przyczynę takiego stanu rzeczy. Okazuje się, że wszystkiemu winne są pieniądze.

Jakie są najpopularniejsze gry FPP ostatnich lat? Na pewno wymienicie tutaj tytuły z serii Battlefield, Call of Duty, Counter Strike, Destiny czy też Overwatch. Wszystkie one mają jeden wspólny mianownik. Nawet jeśli któraś z nich posiada kampanię dla pojedynczego gracza, to i tak są one nastawione na tryb wieloosobowy. Mało kto robi jeszcze strzelanki z dobrym trybem fabularnym. Studia deweloperskie skupiają się głównie na dopracowaniu trybu multiplayer, ponieważ to on przyciąga współczesnych graczy.

Wywiadu udzielił Arcade Berg, którym jest starszym projektantem gier w studiu MachineGames odpowiedzialnym za Wolfenstein 2: The New Colossus!

Osobista opinia? W większości odpowiadają za to pieniądze. Porządnie przygotowana gra multiplayer przyniesie ogromne zyski, ponieważ ludzie poproszą swoich przyjaciół, żeby Ci kupili daną grę i razem pograli. Konsolowa wersja gry wieloosobowej wymaga od graczy zatrzymania płyty z grą. Natomiast w przypadku gier dla pojedynczego gracza większość osób decyduje się na sprzedaż lub wymianę gry zaraz po jej przejściu. Firmy zajmujące się produkcją gier nie mają z tego żadnego zysku. Nie jest to wina naszych klientów, ale tego typu czynniki mają wpływ na prowadzenie biznesu.” – Arcade Berg, MachineGames (tłumaczenie własne)

Jednak nie jest to jedyny czynnik, który przemawia za grami dla wielu osób. Popularność gier multiplayer wynika również z tego, że technologia poszła do przodu i dostęp do Internetu stał się powszechny. Również nasze łącza są na tyle wydajne, żebyśmy mogli cieszyć się rozgrywką w czasie rzeczywistym. Jednak na szczęście jest jeszcze wielu deweloperów, którzy z pasją tworzą tryby fabularne opowiadające ciekawą historię. Studio MachineGames właśnie w tym się specjalizuje, ale ma ono już wypracowaną przez lata markę.

Źródło: GameWatcher

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.