Stało się, smartwatche z modemami LTE trafiły do sprzedaży w Polsce. Ruch ten zawdzięczamy wprowadzeniu obsługi eSIM na zegarkach z logiem nadgryzionego jabłka w sieci Orange. Niestety urządzenia Apple mają kilka ograniczeń dotyczących SMS-ów oraz pracy w roamingu.
Osoby posiadające Apple Watch series 3 oraz series 4 z modemami LTE mogą korzystać z usługi “Ekstra karta eSIM”. Działa ona na takiej zasadzie, że smartwatch korzysta z tego samego numeru telefonu oraz planu abonamentowego co smartfon. Dzięki temu użytkownik może utrzymywać łączność ze światem nie nosząc ze sobą telefonu. Wszystkie połączenia głosowe przekierowywane są na oba urządzenia. Na zegarku można również korzystać z internetu, a co za tym idzie również z komunikatorów działających na watchOS. Jest jednak problem z SMS-ami.
SMS-y i MMS-y nie działają na Apple Watch 3/4 w trybie eSIM
Niestety zegarki z logiem nadgryzionego jabłka nie potrafią odbierać i wysyłać SMS-ów bez podłączenia do sparowanego smartfona. Ten sam problem występuje z powiadomieniami push z aplikacji firm trzecich. Dlatego, jeśli wyłączycie swojego iPhone’a, to pozostanie Wam komunikacja za pośrednictwem iMessage. Problem ten został opisany w pomocy technicznej na stronie Apple:
Aby na zegarku Apple Watch (Cellular) odbierać wiadomości SMS, MMS lub powiadomienia w trybie push od aplikacji innych firm, połączony w parę telefon iPhone musi być włączony i połączony z siecią Wi-Fi lub komórkową.
Dlatego Orange domyślnie włącza blokadę SMS i MMS przy aktywacji “Ekstra karta eSIM” na Apple Watch. Problem ten nie występuje na smartwatchach innych producentów.
Apple Watch ma również problem z roamingiem
Usługa “Ekstra karta eSIM” nie obsługuje jeszcze roamingu. Aktualnie niewielu operatorów wdrożyło obsługę eSIM. Dlatego możemy przypuszczać, że jeszcze trochę poczekamy na uruchomienie roamingu dla wbudowanych elektronicznych kart SIM. Jednak nawet gdyby Orange uruchomiło roaming dla “Ekstra karta eSIM”, to nie działałby on na smartwatchach Apple.
Źródło: Orange