Play intensywnie pracuje nad rozbudową swojej sieci. W 2020 roku fioletowy operator zamierza pochwalić się samodzielną infrastrukturą o zasięgu krajowym. Dlatego cel na ten rok wynosi 1000 nowych stacji bazowych, a lato jest idealnym okresem na rozpoczęcie intensywnych prac. Dowodem tego jest powstały właśnie nadajnik nr 6000, który znajduje się na stadionie Korony Kielce.

Rzadko kiedy zdarza się, żeby Play chwalił się ilością uruchomionych w ostatnim czasie stacji bazowych. Fioletowy operator woli informować swoich klientów o tym, w których miejscowościach pojawił się zasięg macierzystej sieci Play czy też została uruchomiona usługa LTE Ultra (czyli LTE-Advanced). W ten sposób najmłodszy na naszym rynku operator walczy z mitami dotyczącymi niedużego zasięgu. Jak wszyscy wiecie, klienci sieci Play mogą korzystać z nadajników innych operatorów za pomocą roamingu krajowego, który jest bezpłatny, ale ma założony “lejek” na prędkość przesyłania danych. Jednak w Polsce pojawia się coraz więcej stacji bazowych fioletowego operatora, które nie posiadają takich ograniczeń.

Nowa stacja bazowa Play została wyposażona w 7 systemów

Co to oznacza? Termin ten stał się popularny w marcu tego roku, kiedy to Orange zarzuciło Plusowi zawyżanie ilości posiadanych stacji bazowych. Zielony operator w swoich raportach zamiast liczby fizycznych lokalizacji nadajników sieci komórkowych podaje ilość zainstalowanych systemów. Przy czym przez pojedynczy system rozumie się połączenie technologi oraz pasma. Czyli stacja bazowa obsługująca 2 pasma LTE (np. 800 MHz i 1800 MHz) oraz 1 pasmo 2G 1800 MHz posiada 3 systemy. Ciekawe jest to, że Play posiada najwięcej tzw. systemów wśród polskich operatorów, których pod koniec marca tego roku było aż 19 tysięcy dla technologi LTE.

Najnowsza stacja bazowa Playa zainstalowana na stadionie Korony Kielce posiada 7 systemów: LTE 800, UMTS 900, LTE 1800, GSM 1800, UMTS 2100, LTE 2100 oraz LTE 2600.

Źródło: Play

Przemek jest mózgiem operacyjnym SpeedTest.pl. Studiował na Politechnice Wrocławskiej elektronikę i telekomunikację. Zarządza projektami IT, relacjami z klientami oraz nadzoruje procesy rozwoju. Prywatnie zaangażowany w rodzinę, wsparcie różnych działalności charytatywnych i projekty ekstremalne.