Wiele osób zastanawia się nad tym, kiedy klienci sieci komórkowych uruchamiają testy SpeedTest.pl. Czy robią to tylko osoby, którym internet działa wolno? Ostatnio udało nam się zaobserwować ciekawe zjawisko. Pożar centrum danych T-Mobile przyczynił się do znacznego wzrostu testów wykonanych przez klientów poszkodowanego operatora.
31 stycznia nie był szczęśliwym dniem dla klientów T-Mobile. To właśnie wtedy wybuchł pożar, który uszkodził systemy znajdujące się w warszawskim Centrum Danych operatora. Przez kilka godzin nie działało wysyłanie i odbieranie SMS-ów. Użytkownicy narzekali również na problemy z nawiązywaniem połączeń głosowych oraz wolno działający internet. Przy czym nas zainteresował ostatni z wymienionych symptomów. Podejrzewamy, że problem z internetem mobilnym T-Mobile dotknął znikomej liczby użytkowników. Większość danych przesyłanych jest przez sieć LTE, a ta nie została dotknięta awarią. Świadczą o tym zarówno komunikaty informacyjne operatora, jak i testy wykonane przez użytkowników platformy SpeedTest.pl. 31 stycznia tego roku nie odnotowaliśmy żadnego spadku prędkości w sieci T-Mobile. Za to zauważyliśmy dużo większą ilość wykonywanych testów.
Awaria? Sprawdzamy!
Informacja o pożarze Centrum Danych T-Mobile w warszawskim Annopolu bardzo szybko obiegła całą Polskę. Operator w ciągu 12 godzin przywrócił działanie najważniejszych usług. Jednak użytkownicy dalej nie mogli korzystać z zewnętrznych systemów doładowujących konta prepaid. Nie działało też wysyłanie MMSów. Ostatni komunikat o dostępności usług T-Mobile pojawił się 4 lutego.
Wzrost zainteresowania klientów T-Mobile platformą testową SpeedTest.pl widoczny jest od dnia pożaru (czwartek, 31 stycznia) do poniedziałku 4 lutego. Sytuacja wróciła do normy 5 lutego. Podczas tego czasu nie zaobserwowaliśmy żadnych anomalii związanych z wydajnością sieci T-Mobile.