Ponoć na polskim rynku telekomunikacyjnym nie dzieje się najlepiej. Internet w naszych telefonach systematycznie przyspiesza, jednak nie przekłada się to na dobre wyniki finansowe operatorów. Ponoć grupa Deutsche Telekom nie jest zadowolona z osiągnięć T-Mobile Polska i rozważa możliwość sprzedaży operatora.
Kiedyś w naszym kraju funkcjonowało tylko 3 operatorów komórkowych. Byli to: Era, Idea oraz Plus. Jednak w 2005 roku nastąpił pierwszy tak duży rebranding w naszym kraju. 19 września 2005 roku sieć Idea przekształciła się w Orange. Natomiast kilka lat później podobny los spotkał Erę. 5 czerwca 2011 roku pojawiła się w Polsce sieć T-Mobile, czyli dawna Era. Czy była to dobra decyzja? Ciężko powiedzieć, ale to właśnie Orange i T-Mobile przodują w naszych rankingach dostawców Internetu mobilnego.
T-Mobile ma kilkanaście miesięcy na poprawę wyników finansowych.
Osobiście nie wierzę w przypadki, jeżeli chodzi o rozwiązania technologiczne. Całkiem możliwe, że zarówno T-Mobile, jak i Orange korzystają z doświadczeń spółek, do których należą. Przykładowo T-Mobile w Stanach Zjednoczonych już eksperymentuje z LTE-Advanced umożliwiające przesył danych z prędkością 1 Gbit/s. Nie mamy co prawda na to potwierdzeń, ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby T-Mobile Polska korzystało w najbliższej przyszłości z tych samych rozwiązań, które sprawdziłyby się wcześniej za oceanem. Jednak doświadczeń marketingowych nie można przenieść z innych krajów do Polski. Każdy rynek jest specyficzny. Dlatego też pracownicy T-Mobile Polska muszą ciągle pracować nad swoim marketingowym know-how, żeby poprawić wyniki finansowe firmy.
Oficjalnie Deutsche Telekom nie komentuje doniesień na temat sprzedaży T-Mobile.
Informację pochodzącą bezpośrednio od grupy Deutsche Telekom zamieścił serwis Telepolis:
Nie komentujemy tego typu doniesień, jednak pragniemy przypomnieć o znaczeniu polskiego rynku dla Grupy DT. Nasza ostatnia decyzja o zmianach w składzie Zarządu spółki jest potwierdzeniem tego zobowiązania. Należy także pamiętać, że widzimy już pozytywne efekty zmian mających na celu poprawę pozycji rynkowej.