Internet mobilny w Polsce nie jest drogi. Jednak nie każdy decyduje się na zakup ogromnego pakietu danych. Dużo osób decyduje się na małe pakiety danych, które pozwalają być cały czas online. To właśnie dla nich TVN uruchomił nową usługę o nazwie WebHop, która oferuje darmowy Internet mobilny w zamian za oglądanie materiałów reklamodawców i sponsorów. Aktualnie można w ten sposób otrzymać 100 MB pakietu danych mobilnych dziennie, czyli 3 GB miesięcznie.
Większość osób nie lubi reklam. Jednak coraz więcej internautów jest świadomych faktu, że to właśnie dzięki reklamom mają dostęp do darmowych treści, z których korzystają. Dlatego też reklama stała się nieodzowną częścią współczesnego Internetu. Powoli przyzwyczajamy się również do tego, że w zamian za oglądanie reklam dostajemy darmowe aplikacje oraz gry mobilne. Czy tak samo będzie w przypadku Internetu mobilnego? WebHop na pewno docenią osoby, dla których posiadany pakiet danych jest dużym ograniczeniem w swobodnym korzystaniu z Internetu. Darmowe hotspoty Wi-Fi są często przeciążone, więc mamy tutaj do dyspozycji dość ciekawą alternatywę.
WebHop jest usługą działająca tylko w sieciach głównych operatorów, czyli Orange, Plus, T-Mobile i Play.
Niestety osoby korzystające z usług operatorów wirtualnych (np. Virgin Mobile) nie skorzystają z dobrodziejstwa WebHop. Aplikacja będzie co prawda u nich działać, jednak przesłane za jej pomocą dane obciążą posiadany przez użytkownika pakiet danych. Aplikacja WebHop działa na zasadzie tunelu VPN, przez który przesyłane są wszystkie pakiety, kiedy nasz smartfon korzysta z transmisji danych za pomocą sieci komórkowej. Przesłane w ten sposób dane nie obciążają rachunku użytkownika. Rozliczenia dokonywane są pomiędzy operatorem sieci komórkowej a firmą Moben realizującą usługę WebHop. Oczywiście całość finansowana jest z pieniędzy pochodzących od reklamodawców. Firma Moben ma już doświadczenie w tego typu usługach, ponieważ od pewnego czasu oferuje podobnie działającą aplikację Buckshee.
WebHop znajduje się aktualnie w fazie testów, co sprowadza się do ograniczenia w postaci limitu 100 MB danych dla co najmniej 7,5 tysiąca użytkowników dziennie. Usługa ta ogranicza również prędkość Internetu do 5 Mbit/s.