Dzisiaj klienci banków PKO BP i Inteligo napotkali problemy z realizacją przelewów. Problem dotyczy zarówno niemalże całkowicie niedziałającej aplikacji mobilnej, jak i płatności z poziomu serwisu WWW.
Bankowość internetowa w czasach pandemii jest szczególnie ważna. Klienci banków korzystają ze swoich kont zarówno z poziomu serwisu WWW, jak i aplikacji mobilnych. Używają ich chociażby do płacenia rachunków czy też zamawiania jedzenia (oczywiście z dostawą bezkontaktową). Niestety klienci banków PKO BP oraz Inteligo mają dzisiaj problem z wykonaniem tych operacji. W serwisie internetowym pojawia się błąd działania aplikacji. Czasami możliwy jest podgląd salda rachunku, ale o jakichkolwiek innych operacjach (w tym wykonywaniu przelewów) można zapomnieć.
Nie działa również aplikacja mobilna IKO
Oba banki korzystają z tej samej aplikacji mobilnej. Pozwala ona na zarządzenie kontem, zlecanie przelewów, sprawdzenie historii transakcji, czy też generację kodów BLIK. Jednak dzisiaj użytkownicy aplikacji IKO nie można zalogować się do swoich kont. Po każdej próbie pojawia się komunikat o niepowodzeniu operacji.
Wszystko wskazuje na to, że płatności kartą działają. Jednak na wszelki wypadek klienci banków PKO BP i Inteligo powinni zabrać dzisiaj ze sobą do sklepów również tradycyjne karty. Te, według informacji udzielonych przez bank, działają bez zarzutów.