Dodatkowe usługi, a dokładnie to ich zamawianie są zmorą operatorów telefonii komórkowej w całym naszym kraju.
Nie chodzi o samą dodatkowość, ale o fakt, że usługi te są płatne i nie zawsze wyraźnie zakomunikowane jest ile, jak i do, kiedy trzeba uiścić opłatę. „Granie na Czekanie”/„Szafa Gra” to usługa świadczona przez T-Mobile Polska polegająca na odtwarzaniu utworów muzycznych podczas oczekiwania na połączenie. Spółka oferuje także serwis pn. „Prenumerata”, w którego ramach konsument otrzymuje dostęp do informacji oraz serwisów rozrywkowych. Przez okres promocyjny korzystanie z tych usług jest nieodpłatne.
Niestety, karząca ręka sprawiedliwości działa i usługa “Granie na Czekanie” trafiła pod lupę UOKiK.
Z informacji zebranych przez UOKiK wynika, że spółka domyślnie aktywuje serwisy przy zawarciu umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub na skutek doładowania konta. Konsument, który sam nie zrezygnuje z serwisów (np. poprzez wysłanie SMS lub kontakt z Biurem Obsługi Abonenta) zobowiązany jest do ponoszenia dodatkowych kosztów, pomimo że podczas zawierania umowy nie był proszony o zgodę na dodatkowe płatności. UOKiK zauważył, że podczas zawierania umowy klienci nie są proszenia o zgodę na płacenia na świadczoną usługę. Dopiero po czasie okazuje się, że ich rachunek jest zwiększony. Jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce dalej to UOKiK może nałożyć na T-Mobile karę w wysokości 10% obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym. Jest to naprawdę spore uniedogodnienie.