PKO Bank Polski oraz Inteligo mają dzisiaj bardzo zły dzień. Od kilku godzin trwa awaria, która umożliwia klientom obu banków na korzystanie z serwisów bankowości elektronicznej oraz aplikacji IKO. Problem nastąpił po stronie dostawców usług i nie wiadomo kiedy zostanie rozwiązany.
Nikt z nas nie lubi awarii. Szczególnie wtedy, kiedy przytrafiają się one usługom, z których korzystamy. Dzisiaj klienci banków Inteligo oraz PKO BP zostali odcięci od informacji nt. swoich rachunków. Nie działa system bankowości internetowej, a konsultanci telefoniczni nie mają dostępu do danych klientów. Nie można również korzystać z płatności za pomocą aplikacji IKO. Na szczęście karty płatnicze działają prawidłowo.
Nie wiadomo, kiedy Inteligo i PKO BP zaczną funkcjonować normalnie
Niestety konsultanci telefoniczni nie wiedzą, kiedy awaria zostanie usunięta. Wiemy tylko tyle, że usterka nie jest bezpośrednio związana z systemami informatycznymi banków. Zawinił tutaj dostawca, który najprawdopodobniej odpowiada za prawidłową łączność z serwerami banku PKO BP.
Nie wiemy też, czy dzisiejsza awaria nie jest w jakiś sposób powiązana z przygotowaniami do zaplanowanych w najbliższy weekend prac informatycznych. PKO BP oraz Inteligo poinformowali już wcześniej swoich klientów, że w najbliższą niedzielę i poniedziałek podczas godzin nocnych (od 1:00 do 6:00) nie będą działać serwisy internetowe oraz aplikacja IKO.