Sztuczna inteligencja oraz uczenie maszynowe mogą pomóc nam w rozwiązaniu wielu codziennych problemów. Technologia ta jest również interesująca dla branży gastronomicznej. Sieć restauracji McDonald’s zainwestowała 300 milionów dolarów w izraelski startup Dynamic Yield. Po co? Chodzi o stworzenie inteligentnego menu dla punktów drive-thru, które będzie podpowiadać kierowcom, na co mają ochotę.
Nowe technologie mogą usprawnić wiele procesów. Na co dzień o tym nie myślimy, ale składanie zamówienia w fast-foodzie jest właśnie procesem. Zaczyna się on od złożenia zamówienia, które później jest realizowane, a następnie odbierane. Przy czym bardzo często mamy do czynienia z sytuacją, w której czas realizacji zamówienia zależy od tego, co konkretnie zamówiliśmy. Dlatego McDonald’s zainwestował w “technologię decyzyjną’, która nie tylko dostosuje interaktywne menu pod gusta klientów, ale również będzie proponować produkty, które można przygotować szybciej. Przy czym będzie tutaj brana pod uwagę aktualna sytuacja “na kuchni”.
McDonald’s już testował sztuczną inteligencję i jest z niej zadowolony
Szefowie największej sieci restauracji fast-food na świecie są przede wszystkim usprawnić działanie punktów drive-thru. Dlatego nowa technologia jest aktualnie wdrażana w ekranach, z których korzystają kierowcy. Ale to nie wszystko. McDonald’s chce ją również zintegrować z aplikacją mobilną. Dzięki temu kierowcy nie będą wydłużać kolejek i całe zamówienia złożą za pomocą smartfona. Wizyta w restauracji ogranicza się wtedy jedynie do odbioru jedzenia. Najciekawsze są jednak możliwości technologi opracowanej przez Dynamic Yield.
Inteligentne menu będzie dostosowywać się do aktualnej pogody. Oznacza to, że w gorące dni klienci będą kuszeni lodami. Natomiast kiedy się ochłodzi i zacznie padać, to sztuczna inteligentna zaproponuje zakup ciepłego napoju. Algorytmy uwzględnią również preferencje lokalnych odbiorców. Szefowie mówią również o uwzględnieniu pory dnia. Całkiem możliwe, że algorytmy uczenia maszynowego potrafią wykryć zależności, których nie jesteśmy świadomi. Być może poszczególne produkty z menu sieci cieszą się większą popularnością w określone dni. Jeśli tak jest, to sztuczna inteligencja zaproponuje potrawy zgodne z naszymi upodobaniami.
McDonald’s testował technologię Dynamic Yield już w 2018 roku. Obecnie sieć przygotowuje się do jej wdrożenia w tysiącu restauracjach na terenie Stanów Zjednoczonych. Długoterminowo mówi się o instalacji tablic z inteligentnym menu we wszystkich amerykańskich lokalizacjach (14 tysięcy punktów). Rozwiązanie to ma również trafić do aplikacji mobilnej oraz stanowisk samoobsługowych. Jeśli się sprawdzi, to zostanie ona wprowadzona również w innych krajach.
Źródło: BBC