Producenci samochodów coraz bardziej prześcigają się we wprowadzaniu innowacyjnych technologii, które nie tylko dbają o nasze środowisko, ale również mogą pozwolić na większe oszczędności dla klientów. Koncern Kia pochwalił się właśnie, że już za kilka miesięcy na rynek trafi model Sportage z zespołem napędowym Mild Hybrid Starter Generator. Pracujący we współpracy z mechaniczną przekładnią pozwoli na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla nawet o siedem procent.
Pierwszym hybrydowym autem wykorzystującym technologię Mild Hybrid Starter Generator ma być Kia Sportage. Będzie ona składać się z silnika typu Diesel oraz „generatora” napędzanego paskiem z wału korbowego jednostki wysokoprężnej o maksymalnej mocy do 10 kW. Takie rozwiązanie ma zdaniem producenta pozwolić na niezwykle efektowne odzyskiwanie energii kinetycznej w przypadku zwalniania przy użyciu hamulców pojazdu oraz hamowania przełożeniami skrzyni biegów. Mild Hybrid Starter Generator podczas przyśpieszania całkowicie rozładowuje akumulator litowo-jonowy o pojemności 0,46 kWh, co przełożyć się ma na większy moment obrotowy i przyśpieszenie w porównaniu z dostępnymi obecnie na rynku hybrydami. Kia jest kolejnym po Volkswagenie producentem, który zamierza oferować swoim klientom samochody z silnikami wysokoprężnymi wspomaganymi przez energię elektryczną.
Niewielkie rozmiary
Do końca 2025 roku na rynku ma się pojawić aż 16 samochodów wykorzystujących technologię Mild Hybrid Starter Generator. Za kilka miesięcy trafi do sprzedaży pierwsze auto – model Sportage, z tego typu napędem, a już w 2019 roku klienci będą mogli kupić kolejne modele tej marki z MHSG na pokładzie. Kia chwali się, że niewielkie rozmiary akumulatorów i całego sprzętu wykorzystanego w pojazdach z Mild Hybrid Starter Generator w porównaniu z klasyczną hybrydą sprawiają, że auta, które zadebiutują niebawem na rynku będą oferować zbliżone wymiary ładunkowe oraz masę całkowitą. Nowe rozwiązanie znajdzie swoje zastosowanie w napędach benzynowych jak i z silnikiem Diesla. Producent nie podał jednak dokładnych danych. Te zapewne poznamy wraz z premierą hybrydowej odmiany modelu Sportage. Nie wiadomo również, ile będzie musiał zapłacić klient za samochód z napędem MHSG.
Źródło: KIA