Nokia oraz HMD Global wiedzą jak wykorzystać potencjał stojący za fińską legendą rynku telekomunikacyjnego. Targi MWC 2018 już się skończyły, jednak jeszcze przez kilka dni będziemy do nich wracać. Nokia dobrze się przygotowała do wyjazdu do Barcelony. Firma Brandwatch sprawdziła, która marka była najczęściej wspominana podczas targów MWC 2018 na Twitterze. Pierwsze miejsce zajęła Nokia, drugi był Samsung.
Dla większości osób targi MWC kojarzą się z prezentacjami nowych smartfonów. Nie ma co się dziwić. To właśnie w Barcelonie co roku jest prezentowana nowa seria Samsung Galaxy S oraz flagowce innych firm. Jednak Mobile World Congress jest największą imprezą rynku mobilnego, gdzie oprócz producentów smartfonów spotykają się również operatorzy oraz producenci sprzętu telekomunikacyjnego. To właśnie dzięki temu Nokia zyskała dużą popularność.
At #MWC18 we'll be bringing you the buzz in partnership with @Brandwatch. Here are the brands that got people talking last night. pic.twitter.com/ZbVkOYCXyj
— Twitter Marketing UK (@TwitterMktgUK) 26 lutego 2018
Nokia to nie tylko smartfony i klasyczne telefony
Szefowie Nokii otwarcie przyznają, że współpraca z HMD Global jest opłacalna nie tylko pod kątem finansowym, ale również ze względu na poprawę wizerunku marki. Rok temu Nokia zyskała rozgłos dzięki nowej Nokii 3310 oraz pierwszym smartfonom z Androidem. Tym razem HMD Global przygotowało współczesną wersję telefonu znanego z Matrixa, czyli Nokię 8110 4G. Fiński gigant telekomunikacyjny działa również niezwykle aktywnie na rynku sieci 5G oraz LTE. Nokia zyskała w tym roku dużą popularność również dzięki informacji o współpracy z niemieckim Vodafone, a dokładniej konstrukcji stacji bazowej LTE, która poleci na Księżyc. Oprócz tego Nokia zapowiedziała wspólnie z T-Mobile, że jeszcze w tym roku wystartują testy komercyjnej sieci 5G.
Źródło: Twitter