Spółka Daimler AG, która jest ponad Mercedes-Benz, dzieli się na trzy firmy i zamierza „dopasować się do przyszłości”. Nowy projekt Daimler AG funkcjonuje pod nazwą „Project Future”
Porządki w spółce Daimler AG
Dział ciężarówek Daimlera, dział mobilności Daimlera i sam Mercedes-Benz będą funkcjonować jako niezależne spółki. Oczywiście wszystkie trzy części projektu wciąż funkcjonują pod flagą Daimler AG, ale posiadają większy wpływ na swoje działania i cele. Wszystko ma na celu podążanie za trendami na rynku innowacyjności. Sam projekt ma zacząć przynosić pożądane efekty dopiero 2020 roku.
Daimler stawia na swobodę przedsiębiorczości
Ruch Daimlera jest wyraźnym gestem zaufania w stronę firm wchodzących w skład spółki. Trzy nowe przedsięwzięcia będą funkcjonowały w miarę możliwości niezależnie, a to przełoży się na ich skuteczność. Pozwoli to lepiej skoncentrować się na potrzebach klienta i ich zaspokajaniu. Nowoczesny biznes rządzi się swoimi zasadami, i Daimler wydaje się wiedzieć co robi. Elastyczność jest tu niesamowicie ważna, każdemu według swoich potrzeb.
Inne spółki mają takie samo podejście
Ford jest pierwszym producentem, który zdecydował się na zdecydowane kroki, w ostatnim czasie. Nowy podmiot – Ford Autonomous Vehicles LLC, skupia się stricte na innowacyjności i otwartości na nadchodzącą przyszłość. Są to kolejne kroki Forda w stronę autonomicznych pojazdów. Wszyscy producenci samochodów zostali zmuszeni do zdecydowanego rozwijania nowinek technicznych. Sukcesy marek typu Tesla i naciski ze strony rządów zwiększają popyt na bardziej ekologiczne hybrydowe i elektryczne układy napędowe.
Dodatkowo Google i reszta Doliny Krzemowej oferuje odpowiednią technologię, która wspiera autonomiczność sterowania. Jeśli więc największe koncerny nie skorzystają z tego w tym momencie, może się pojawić na rynku inny, nowy gracz, pokroju Tesli. To jest przyszłość i trzeba wyjść jej naprzeciw. Wielkie marki typu Ford, Mercedes planują również podjęcie kroków na łonie nowych modeli biznesowych. Jest to np. wspólne użytkowanie samochodu, korzystanie ze środku transportu za pomocą odpowiedniej subskrypcji. Mechanizmy, które dobrze znamy z różnych serwisów, aplikacji mogą więc znaleźć zastosowanie w nowej niszy.
Źródło: The Verge