Jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów giganta z Mountain View obchodzi dziesiąte urodziny. Przez ten czas wiele się zmieniło. I zdecydowanie były to zmiany na dobre.
Sukces rynkowy Google Chrome
Od samego początku przeglądarka była „świeża”, szybka i po pewnym czasie wydajniejsza od konkurencji, a więc bez większych problemów zyskała rzesze oddanych użytkowników. W tamtych czasach królował Internet Explorer (który jak wiadomo do demonów prędkości nie należy), oraz Firefox, który pozostawiał jednak jakiś lekki rynkowy niedosyt.
Krótka historia innowacji w Google Chrome
Początkowo Chrome korzystał z silnika WebKit firmy Apple i sprawdzonych rozwiązań Mozilli. Dopiero później wprowadzono silnik Google V8, który charakteryzowała duża szybkość i przede wszystkim stabilność. Produkt giganta z Mountain View na samym początku zaliczył testy Acid 1 i Acid 2 (są to testy, które badają ogólną zgodność przeglądarki ze standardami internetowymi). Do dziś aplikacja jest na bieżąco rozwijana, i współgra z innymi produktami Google. Dodatkowo istnieje również wersja mobilna Chrome.
Chrome – najczęściej wybierana przeglądarka na świecie
W tym momencie przeglądarka Google posiada prawie 60% udziału rynkowego. Jest to ogromna przepaść w stosunku do konkurencji, gdyż następne w kolejce Safari i Firefox plasują się bliżej 10% udziału rynkowego. Nawet narzucany przez Windowsa Microsoft Edge (a wcześniej Internet Explorer) nie jest w stanie dorównać Chrome.
Przyszłość „króla” przeglądarek
Google uruchomił jakiś czas temu ciekawy projekt – system operacyjny Chrome. Znajduje on zastosowanie na laptopach i tabletach o niskiej wydajności. Gigant z Mountain View przenosi nawet część aplikacji dostępnych na Androidzie do nowego tworu. Nie do końca jednak wiadomo co przyniesie projekt systemu operacyjnego Chrome, prawdopodobnie nie będzie to aż tak ogromny sukces. Natomiast jeśli chodzi o przyszłość samej przeglądarki Google Chrome, ta zapowiada się bardzo ciekawie. Chrome staje się powoli główną platformą, na której opierają się twórcy stron internetowych. Inżynierowie z Google kierują się najnowszymi standardami sieci, a reszta rynku ma z tym nie lada problem. Prawdopodobnie ten produkt wciąż będzie dominować na rynku. Biorąc pod uwagę spektakularny rozwój samego Google i co za tym idzie Chrome przez ostatnie 10 lat, następne 10 lat przyniesie jeszcze wiele rewolucji.
Źródło: TheVerge