Jak wiadomo nie od dziś, Facebook bardzo chce zarobić na Messengerze. I nawet się z tym nie kryje. Firma ma zamiar odrobinę zmonetyzować Messengera i już niedługo możemy być świadkami pojawienia się na najpopularniejszym komunikatorze na świecie reklam.
Wszystko wiemy dzięki uprzejmości firmy Techcrunch. To oni dotarli do dokumentów świadczących o tym, że niedługo pojawią się reklamy na Facebook. Te same dokumenty sugerują jednak, że reklamy pojawiające się na Facebook będą miały, zupełnie inne charakter niż te, które pojawiają się na Facebook do tej pory. Mają się bowiem wyświetlać jedynie podczas rozmów z markami. Facebook po cichu wprowadzi krótki link URL: fb.com/msg/. Otwiera on wątek rozmowy w sprawach biznesowych z markami. Jest to chyba uczciwe. Nie będą one zasłaniały rozmów prywatnych. Marki natomiast będą mogły je serwować wyłącznie użytkownikom, z którymi już wcześniej nawiązały kontakt. Wydaje się to być w porządku. W takich relacjach z natury zarabiają obie strony i marki i userzy, a Facebook jest narzędziem pośredniczącym. Dlaczego nie miałby na tym odrobinę zarobić? Jednak, jak znam życie, to znajdą się przeciwnicy tego rozwiązania, czyli ci, którzy chcieliby mieć wszystko za darmo i jeszcze na tym zarabiać. Ja jednak uważam, że jeżeli już Facebook chce zarabiać na Messengerze, to jest to najlepsze z możliwych rozwiązań.