Co jest lepsze: Galaxy S9 Plus czy iPhone X? Reklamy Samsunga w jasny sposób przedstawiają sytuację z perspektywy amerykańskiego działu marketingu koreańskiego producenta smartfonów. Cztery krótkie spoty reklamowe wytykają wszystkie niedociągnięcia Apple.

iPhone X wolniej pobiera dane niż Galaxy S9

Pierwsza reklama, o której pisałem już kilka dni temu, wytyka Apple zastosowanie modemu niższej kategorii niż chipset stosowany przez Samsunga. Koreańczycy nie tylko kupują najnowsze modemy Qualcomma, ale również rozwijają swoją własną linię chipsetów Exynos, które posiadają równie szybkie modemy LTE. Galaxy S9 potrafi pobierać dane za pośrednictwem sieci LTE-Advanced z prędkością 1,2 Gbit/s (kategoria 18), a iPhone X wyciągnie maksymalnie 600 Mbit/s (kategoria 12)

Galaxy S9 ma również lepszy aparat

Tym razem Samsung odnosi się do rankingu DXO, w którym Galaxy S9 Plus zdobył 99 punktów pokonując tym samym iPhone X (97 punktów) oraz Google Pixel 2 (98 punktów). Natomiast pracownik Apple (a raczej grający go aktor) sugeruje, że nie należy ufać tego typu zestawieniom.

Apple każe sobie dodatkowo płacić za ładowarkę szybkiego ładowania

iPhone 8, 8 Plus oraz X są pierwszymi smartfonami Apple, które obsługują szybkie ładowanie. Jednak firma z Cupertino nie przygotowała dla swoich klientów odpowiedniej ładowarki. Zamiast tego posiadacze nowych smartfonów Apple muszą dodatkowo kupić sobie kabel oraz zasilacz USB-C. Natomiast Samsung dołącza odpowiednią ładowarkę w zestawie.

Przejściówki do słuchania muzyki

Wiele osób znienawidziło Apple za usunięcie portu mini-jack. Posiadacze iPhone’ów, jeśli chcą korzystać ze swoich ulubionych słuchawek, muszą pamiętać o noszeniu ze sobą specjalnej przejściówki. Natomiast jeżeli będą chcieli w tym samym czasie ładować smartfona, to nic prostszego. Wystarczy, że kupią kolejną przejściówkę, która pozwoli na jednoczesne podłączenie słuchawek i ładowarki.

Przemek jest mózgiem operacyjnym SpeedTest.pl. Studiował na Politechnice Wrocławskiej elektronikę i telekomunikację. Zarządza projektami IT, relacjami z klientami oraz nadzoruje procesy rozwoju. Prywatnie zaangażowany w rodzinę, wsparcie różnych działalności charytatywnych i projekty ekstremalne.