Serwisy internetowe banków powinny charakteryzować się bardzo wysoką dostępnością. Niestety praktyka pokazuje, że są one dość podatne na poważne awarie. Tym razem nie działa internetowy dostęp do kont w banku Santander, dawniej WBK.
Polacy bardzo chętnie korzystają z płatności bezgotówkowych oraz przelewów on-line. O ile płatność kartą jest często uniezależniona od dostępności serwisu internetowego danego banku, to w drugim przypadku już tak nie jest. Dzisiaj o tym, jak się żyje bez dostępu do konta, przekonali się klienci banku Santander. Użytkownicy informują o problemach z poziomu przeglądarki oraz aplikacji mobilnej. Wygląda na to, że padła cała domena centrum24.pl.
Santander pracuje nad rozwiązaniem problemu
Osoba opiekujące się fanpage Santander Bank Polska na Facebooku ma dzisiaj pełne ręce roboty. Klienci od razu zaczęli dopytywać się przyczyny awarii oraz termin jej usunięcia. Niestety, jedyne co pozostaje klientom banku, to cierpliwe czekanie na rozwiązanie problemu.
[AKTUALIZACJA] Już po awarii
Dział techniczny Santander Polska uporał się ze skutkami awarii w przeciągu godziny. Poniżej zamieszczamy komunikat przesłany do redakcji.
(…) informujemy, że zakończyła się niedostępność w dostępie do bankowości internetowej i mobilnej Santander Bank Polska. Utrudnienia były spowodowane przerwami w działaniu sieci zewnętrznej i trwały fazami od 12:50 do 13:55, a w przypadku serwisów Ibiznes24 oraz ibizbes24 mobile do 15:00. Płynność w dostępie do systemów zarówno dla klientów indywidualnych i firmowych została już przywrócona. Przepraszamy klientów za niedogodności.
Pozdrawiam,
Kaja Matyjuk