Mega Drive to klasyczna konsola do gier zaprezentowana pod koniec lat 80. XX wieku przez japońską firmę Sega. Producent postanowił uczcić trzydzieste urodziny tego 16-bitowego sprzętu i wyprodukować jubileuszową, mniejszą wersję konsolki, zaopatrzoną aż w 15 licencjonowanych tytułów. W ciągu ostatnich lat powrót do grania retro stał się bardzo popularny, dlatego coraz więcej producentów decyduje się na wypuszczenie swoich starych konsol w nowych, bardziej unowocześnionych wersjach. Warto przypomnieć, że we wrześniu ubiegłego roku pokazany został model C64, który ma być nawiązaniem do komputera Commodore 64, a jeszcze wcześniej Nintendo udostępniło swoim klientom nowe wersje konsol NES i SNES Classic, wyposażone między innymi w porty HDMI.
Sega Mega Drive Mini będzie mniejszą wersją klasycznego systemu Mega Drive, królującego w latach 90. XX wieku w wielu domach japońskich i amerykańskich rodzin. Podczas specjalnie zorganizowanej konferencji zapowiedziano, że wraz z konsolą wypuszczonych zostanie 15 gier, jednak nie podano jeszcze ich dokładnej rozpiski. Można przypuszczać, że będą to takie tytuły, jak kultowa Castlevania: The New Generation, Phantasy Star III: Generations of Doom, Mortal Kombat czy Sonic.
Brak informacji o specyfikacji
Niestety nie podano jeszcze, jakie podzespoły otrzyma Mega Drive Mini. Można przypuszczać, że znajdziemy tutaj port HDMI, pozwalający na łatwe podłączenie konsolki do nowoczesnych telewizorów. Nie jest to jednak takie oczywiste, ponieważ niektórzy producenci żerujący na sentymencie nieco starszych graczy wyposażają swoje retrokonsolki jedynie w złącza analogowe, które utrudniają komfortowe korzystanie z nich. Nie wiadomo jeszcze również, czy Meda Drive Mini umożliwi odpalenie klasycznych tytułów znajdujących się na zakurzonych kartridżach schowanych w pudle gdzieś daleko w piwnicy graczy, którzy przenieśli się na znacznie nowsze maszyny.
Przypomnijmy, że klasyczna Sega Mega Drive z 1988 roku wyposażona została w procesor Motorola 68000 o taktowaniu 7,6 MHz, 64 KB pamięci operacyjnej (+8 KB RAMu w trybie emulowania konsoli Sega Master System) oraz 2 KB pamięci ROM. Dźwięk zapewnił chipset Yamaha YM2612. Konsolka potrafiła wyświetlić obraz w rozdzielczości do 320 x 244 pikseli w trybie NTSC lub do 320 x 240 pikseli w urządzeniach pracujących w systemie PAL.
Źródło: The Verge