Sprzęt VR podbija świat. Rozrastający się rynek sprzętu już nikogo nie dziwi, szczególnie kiedy szukamy coraz to nowszych technologii które mogłyby być zawarte w naszym najnowszym zakupie.
Dlatego w ostatnim czasie firma Canalys, zajmująca się analizą rynku i zbieraniem statystyk zauważyła na przestrzeni tego kwartału ogromne zmiany i postęp w użyciu i tworzeniu VR. Sprzęt VR osiągnął rekordową, bo aż milionową sprzedaż egzemplarzy. Według analizy, najlepiej rozchwytywanym sprzętem, jest zestaw rzeczywistości wirtualnej firmy Sony, którego liczba sprzedanych egzemplarzy wyniosła aż 490 tysięcy sztuk. Niewiele gorzej miała firma Oculus Rift trzymając się na ilości 210 tysięcy sztuk, gdzie HTC Vive sprzedano w 160 tysiącach sztuk. Cała trójka tych producentów jakby nie patrzeć, zrobiła i tak swoje. W końcu wynik tej całej trójki wielkich graczy na rynku rzeczywistości wirtualnej wyniosła aż 86% rynku.
Czym, według Canalys sprzęt VR uzyskał taki wynik?
Podczas analizy danych otrzymanych ze źródeł sprzedaży, odkryto parę interesujących faktów. Jak zauważyło Canalys, ostatnie posunięcie firmy Oculus Rift było kluczowe dla wyniku sprzedaży. Wszystko za sprawą obniżenia ceny do 399 dolarów za zestaw wirtualnej rzeczywistości. Także duże zainteresowanie posiada sprzęt firmy Sony. Największe, bo na poziomie aż 80% posiada w Japonii, kraju z unikatową kulturą gier i rozrywki, gdzie sprzęt wirtualnej rzeczywistości posiada bardzo podatny grunt. Dodatkowo, pomocą dla tego typu sprzętu są specjalne strefy VR, które znajdziemy w większych miastach. Do opinii na temat rozwoju sprzętu VR wypowiedział się także analityk Jason Low.
„Sony jest w dobrej pozycji, by wykorzystać rosnące zainteresowanie sprzętem VR”
„Korporacja zdominowała rynek w Japonii po premierze PS VR i taki trend zapewne utrzyma się, wraz z kolejnymi zestawami z popularnymi tytułami, takimi jak Doom, Skyrim i Gran Turismo”.
Warto jednak pamiętać, że rynek sprzętu VR cały czas się rozrasta. W tym przypadku. jednym z przykładów jest program Mixed Reality tworzony przez firmę Microsoft.