Nasi giganci co chwile próbują się prześcigać w coraz to nowych pomysłach. Microsoft wylatujący z kolejnym laptopami, Google kombinuje z Alphabetem, ale i Facebook nie pozostaje bez pomysłów. Tak się składa, że dziecinka Zuckerberga także ma pomysł na siebie i o dziwo chce iść w stronę tego, co może rozpocząć wojnę gigantów w sieci – w stronę platformy wideo.

Nie ma jeszcze żadnego oficjalnego komunikatu, ale sprawa wyszła na jaw po testach nowych funkcjonalności Facebook. Pracują oni dość mocno nad tym, aby wypuścić na rynek coś, co będzie dobrą konkurencją dla Google i ich nieśmiertelnego YouTube. Jak udało nam się dowiedzieć, chodzi o tablicę dedykowaną wyłącznie filmom wideo. Info to razem z filmikiem pojawiło się na FanPage Facebook Media. Wygląda to bardzo ciekawie, bo jeden z przycisków u góry zastąpiony zostanie właśnie dedykowaną tablicą. Będzie ona w formie przewijanej karuzeli. To co ciekawe, dzięki niej będziemy mogli przeglądać wyłącznie materiały wideo. Nie będzie tam ani postów, ani zdjęć. Pojawia się także przycisk “zapisz“. Pozwala on na zapisane materiału i obejrzenie w wolnej chwili.

Facebook_video_ads-640x344

W co jeszcze Facebook zainwestował? Jest jeszcze kilka smaczków. Przede wszystkim, co nam wpadło w oko, to w końcu pojawienie się managera filmów. Ale nie takiego padła totalnego. W końcu jest coś porządnego.

facebook-video-ads-1400

Prawda jest taka, że są to dopiero testy, ale wszystko idzie w takim kierunku, jakby Facebook chciał wytoczyć Google wojnę o rynek wideo. Najśmieszniejsze jest, że biorąc pod uwagę ogromną popularność Facebook nie jest to strzał w kolano. Zwłaszcza, że userzy nie lubią wychodzić poza ramy konkretnego serwisu, a już raz widzieliśmy, jak Google przegrywa z Facebook w wojnie o komunikator i social media.