T-Mobile wprowadziło w Polsce do swojego portfolio nową usługę, która pomoże przedsiębiorcom w organizacji bezpiecznego środowiska pracy zdalnej. Chodzi tutaj o usługę VPN as a Service, która w łatwy i rozsądny kosztowo sposób pozwala dowolnej liczbie pracowników na łączenie się z zasobami wewnętrznymi firmy.
Ostatnie tygodnie pokazały, inwestycje w narzędzia potrzebne do pracy zdalnej, są potrzebne. Jednak większość małych i średnich przedsiębiorstw nie posiada działów IT, które dysponują odpowiednim zapleczem technicznym. Czasami bywa również tak, że przypadku dużych firm, większość systemów informatycznych jest odciętych od Internetu. Oczywiście robi się to ze względów bezpieczeństwa. Z kolei prawdziwa praca zdalna wymaga również dostępu do tych zasobów firmy, które nie powinny być dostępne z zewnątrz. Najczęściej firmy wdrażają w tym celu bramy VPN, ale dla wielu przedsiębiorstw jest to zbyt skomplikowane i drogie (zwłaszcza w utrzymaniu) rozwiązanie. Dlatego właśnie T-Mobile przygotowało dla swoich klientów biznesowych usługę VPN as a Service.
VPN as a Service od T-Mobile ma być bezpieczny, wygodny i tani
Usługa składa się z dwóch elementów: dedykowanego serwera oraz oprogramowania klienckiego. Rozwiązanie działa na dowolnym łączu internetowym i sprowadza się do utworzenia wirtualnych tunelu pomiędzy komputerami pracowników a siedzibą firmy. Ruch od strony przedsiębiorstwa przechodzi przez dedykowane urządzenie, którym jest koncentrator VPN. Jest on ulokowany na terenie Polski, przy czym może być to zarówno data center T-Mobile, jak i lokalizacja klienta. Oczywiście cała procedura wymaga uwierzytelnienia użytkownika, a przesyłane dane są szyfrowane.
T-Mobile zachęca do korzystania z VPN as a Service również tym firmom, które na co dzień nie korzystają z dobrodziejstw telepracy. Jak pokazują ostatnie tygodnie, tego typu systemy przydają się również w przypadku wypadków losowych i pozwalają na utrzymanie ciągłości pracy.
“Sporą zaletą usługi jest ponadto bezpieczny dostęp do sieci korporacyjnej i firmowych zasobów dla zespołu telepracowników. Co więcej, nie wymaga ona skomplikowanego, czasochłonnego wdrożenia i jest w pełni skalowalna. Usługa dobrze sprawdzi się też jako rozwiązanie zapasowe, pozwalające na utrzymanie ciągłości pracy – niezależnie od rozwoju obecnej sytuacji czy wypadków losowych, które mogą wystąpić w przyszłości. Co ważne, usługa T-Mobile dostarczana jest w sposób kompleksowy – od wywiadu technicznego, analizy potrzeb i doradztwa, poprzez dobór sprzętu i oprogramowania, jego instalację i konfigurację, aż po stworzenie tuneli VPN oraz zarządzanie nimi, przy zachowaniu gwarantowanych parametrów SLA”. – czytamy w komunikacie T-Mobile
Źródło: T-Mobile