Mamy dość gorący topic którym chcielibyśmy się z Wami podzielić. Nie wiemy, na ile używacie jeszcze Nokii. Dużo użytkowników już dawno zrezygnowało z ich smartfonów z uwagi na fuzję z firma z Redmont, ale ten news potrząsnął nami jeszcze bardziej niż poprzedni krok Nokii. Co się stało w takim razie? Nie mniej jak 3-4 dni temu ogłoszono, że Nokia zgodziła się na sprzedaż Map przemyśle samochodowemu za 2,8 mld euro (3 mld USD). Kto kupił jedną i najlepszą rzecz, jaką Nokia dysponowała? AUDI AG, Grupa BMW i Daimler AG. Każdy z trzech udziałowców konsorcjum ma równe udziały. Co to znaczy? Dlaczego Nokia sprzedała taki obiecujący obiekt?
Oficjalna informacje z Nokii mówią, że zakończyły kolejny etap transformacji. Co to znaczy? Nokia chce skupić się na dwóch pozostałych im liniach biznesowych: Nokia Networks i Nokia Technologies. I tak jest, że potrzebują oni pieniędzy na inwestycje 🙂 Czy jest to dobry kierunek? Nie od dziś wiadomo, że lepiej skupić się na jednej rzeczy i zrobić to dobrze. Co w takim razie to oznacza dla nas – użytkowników końcowych? Prawdopodobnie nie zobaczymy produktu Nokii w sklepach. Dlaczego? Ponieważ to Nokia oferuje rozwiązania dla naszych telefonicznych dostawców usług internetowych (i nie tylko). Mam nadzieję, że dzięki tej strategii będziemy w stanie wykorzystać bardziej stabilne i szybsze mobilne sieci!
Co taka zmiana oznacza dla rynku motoryzacyjnego? Mają bardzo dobry kupiony produkt, który kierowcy już znają. Myślimy, że będą one w stanie zapewnić lepsze (może tańsze) oferty. Zobaczymy, co czas pokaże, aczkolwiek nasuwa się tylko jedna konkluzja na koniec – tonący brzytwy się chwyta!