Najnowsze doniesienia sugerują, że Twitter już niedługo zabroni emisji reklam powiązanych w jakikolwiek sposób z kryptowalutami. Tym samym firma dołączy do Facebooka i Google’a, które już od jakiegoś czasu nie pozwalają na reklamowanie Bitcoina, Etherum czy Monero oraz giełd internetowych, na których możemy je kupić.
Decyzja o blokowaniu przez największe firmy technologiczne materiałów reklamowych dotyczących kryptowalut może dziwić. Facebook tłumaczy, że zdecydował się na ten ruch, aby ochronić swoich użytkowników przed reklamami dotyczącymi ICO, które w 90% przypadkach okazują się oszustwem. Najprawdopodobniej Twitter oraz Google również obawiają się cyberprzestępców żerujących na niewiedzy internautów i chęci zaoszczędzenia pieniędzy przy zakupie kryptowalut.
Nieoficjalnie mówi się, że Twitter zablokuje reklamy kryptowalut i giełd już za dwa tygodnie. Serwis ten, w przeciwieństwie do Facebooka i Google’a, w uzasadnionych przypadkach, po odpowiedniej autoryzacji reklamodawcy pozwoli na emisję niektórych treści. Nie wiadomo jeszcze niestety, jakie wymagania będzie trzeba spełnić.
Pomimo dużej wiarygodności źródła, na które powołuje się portal engadget.com, trzeba pamiętać, że informacje te nie zostały jeszcze w żaden sposób potwierdzone. Twitter odmówił udzielenia oficjalnego komentarza w sprawie.
Źródło: Engadget.com