Uber zdecydował się porzucić ambitny projekt autonomicznego samochodu ciężarowego. Inżynierowie zostali przeniesieni do działu samochodów osobowych
Autonomiczne ciężarówki nie są opłacalne?
Uber porzucił projekt autonomicznej ciężarówki, by skupić się bardziej na samochodach osobowych. „Uważamy, że skupienie całej naszej wiedzy i energii zespołu na tym projekcie, będzie dla nas najlepszą drogą” – możemy przeczytać w oficjalnej wypowiedzi rzecznika Ubera. „Zdecydowaliśmy się przerwać pracę nad ciężarówką autonomiczną i w pełni skupić się wyłącznie na samochodach osobowych” – powiedział Eric Meyhofer, szef Uber Advanced Technologies Group. „Niedawno podjęliśmy ważny krok w stronę powrotu na drogi publiczne w Pittsburghu, i chcemy iść za ciosem”. Wygląda więc na to, że ciężarówki nie tyle co są nieopłacalne, ale póki co te mniejsze jednostki ruchu drogowego też wymagają dopracowania, i to na tym należy się skupić.
Więcej informacji co do ciężarówki od Ubera
Historia projektu autonomicznego samochodu ciężarowego od Ubera sięga roku 2016. Właśnie wtedy projekt o nazwie Otto, który miał być pierwszą samosterującą się ciężarówką, został wzięty pod skrzydła Ubera. Niedługo potem doszło do skandalu, firma zdecydowała się na wysłanie transportu piwa Budweiser na trasie w Kolorado, co oczywiście było nielegalną, a całej sytuacji zaczęło się przyglądać Google. Należąca do spółki Alphabet (która oczywiście jest konglomeratem powołanym przez Google) firma Waymo, specjalizująca się w rozwoju autonomicznych samochodów oskarżyła Ubera o wykradanie danych. Odpowiedzialny miał być za to Anthony Levandowski, były inżynier Google, później szef działu autonomicznych pojazdów w Uberze. Nieoczekiwanie, tydzień po rozpoczęciu sporu obie firmy osiągnęły porozumienie. Uber przekazał 245 milionów dolarów w udziałach na rzecz Waymo, a druga strona oświadczyła, że dopilnuje aby Uber nie korzystał z tajemnic handlowych rzekomo wykradzionych z ich baz danych.
Ruch Ubera jest dosyć nieoczekiwany
Cały rynek autonomicznych pojazdów stanie się niedługo (jeśli jeszcze nie jest) prawdziwą kopalnią złota. Samochody ciężarowe też będą musiały dostosować się do nowej rzeczywistości. Wciąż bardzo duży udział w transporcie towarów stanowi transport drogowy – dostawczaki i ciężarówki. Porzucenie tego projektu przez Ubera stworzy miejsce na nowe, bardziej innowacyjne inicjatywy innych producentów. Warto więc być na bieżąco z nowościami z tego sektora rynku.
Źródło: TheVerge