Posiadacze kart Visa mieli wczoraj bardzo zły dzień. Klienci z całej Europy donosili o problemach z płatnościami w sklepach, restauracjach oraz na stacjach benzynowych. Nie można było również wypłacić pieniędzy z bankomatów. Na szczęście problem został już rozwiązany. Zawinił sprzęt.
Wczoraj mieliśmy okazję przekonać się o tym, jak bardzo polegamy na systemach płatności. Awaria systemu Visa była powodem wielu kłopotliwych sytuacji. Posiadacze kart nie mogli uregulować swoich płatności, ponieważ ich karty były odrzucane. Największy problem miały te osoby, które nie noszą przy sobie gotówki oraz nie posiadają karty MasterCard. O awarii najczęściej donosili Brytyjczycy, ale problemy zauważyli również Polacy. Na szczęście BLIK oraz inne niezależne systemy płatności działały.
We are currently experiencing a service disruption which is preventing some Visa transactions in Europe from being processed. We are investigating the cause and working as quickly as possible to resolve the situation. We will keep you updated.
— VisaNewsEurope (@VisaNewsEurope) 1 czerwca 2018
Visa już działa
Visa przyznaje, że zawiodła swoich klientów. Celem firmy jest zapewnienie działania kart przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Niestety założenie te nie zostało spełnione. Awaria trwała przynajmniej 5 godzin. Po tym czasie system wrócił niemalże do stanu pierwotnego. Oznacza to, że karty działały, ale system posiadał pewne ograniczenia związane z ilością obsługiwanych transakcji.
Our goal is to ensure all Visa cards work 24 hours a day, 365 days a year. Due to a systems failure, we fell well short of this today. We apologise to all our partners & especially to Visa cardholders. We’re currently operating at close to normal levels. https://t.co/OiZh0fFF2K
— VisaNewsEurope (@VisaNewsEurope) 1 czerwca 2018
Problem został w pełni rozwiązany dopiero dzisiaj nad ranem. Cała awaria była spowodowana problemami sprzętowymi, które wystąpiły w jednym z europejskich systemów. Szczegóły nie zostały podane, ale można przypuszczać, że padł jeden z serwerów. Visa na pewno posiada odpowiednie mechanizmy, które przekierowały transakcje do innych maszyn, jednak awaria wystąpiła w piątkowe popołudnie. Być może, gdyby awaria wystąpiła w inny dzień, kiedy rzadziej korzystamy z kart płatniczych, to system poradziłby sobie z awarią i pozostałaby ona niezauważona.
We have resolved a technical issue that impacted some consumers across Europe. Visa account holders can now use Visa for any of their purchases and at ATMs. We apologise to all our partners & especially to Visa cardholders who were affected. https://t.co/nVkCUInsyr
— VisaNewsEurope (@VisaNewsEurope) 2 czerwca 2018
Źródło: Visa