Podczas corocznej konferencji Brandcast YouTube przedstawił najnowsze statystyki na temat liczby użytkowników serwisu. Według dyrektor portalu, Susan Wojcicki, w każdym miesiącu filmy na jednej z największych stron świata ogląda aż 1,8 miliarda zarejestrowanych użytkowników.
YouTube nie przestaje rosnąć
Według ostatnich statystyk, opublikowanych w czerwcu zeszłego roku, liczba zalogowanych użytkowników portalu wynosiła 1,5 miliarda. Oznacza to, że przez 10 miesięcy grono widzów YouTube rozrosło się aż o 300 milionów – czyli 20%. Warto zauważyć także, że podana przez Susan Wojcicki liczba nie uwzględnia osób, które korzystają z serwisu bez logowania się. Choć ich dokładna ilość nie jest znana, szacuje się, że razem z nimi liczebność widzów portalu wzrasta do ponad 2 miliardów. Z YouTube korzysta zatem aż ćwierć populacji świata.
Prezes YouTube: Naszym celem jest harmonijny, odpowiedzialny wzrost
Na nowojorskiej konferencji dla reklamodawców NewFront dyrektor portalu podkreśliła, że w przypadku tak dużej, otwartej platformy priorytetem jest utrzymanie porządku w kwestii zamieszczanych zawartości. Potwierdza to zatrudnienie przez YouTube 10 tysięcy moderatorów, którzy będą monitorować nagrania udostępniane na portalu. Oprócz bardziej rygorystycznych zasad w porządkowaniu serwisu pomogą także nowe algorytmy korzystające z nauczania maszynowego.
W ostatnim kwartale zeszłego roku z YouTube usunięto aż 8,3 miliona filmów niezgodnych z polityką serwisu. Większość z nich to spam, zawartość tylko dla dorosłych lub nagrania zawierające ekstremistyczne treści. Ponad 80% z nich zostało oflagowanych przez algorytmy YouTube, a większość zniknęła z portalu jeszcze przed uzyskaniem choćby jednego wyświetlenia.
Skala YouTube robi wrażenie
Oprócz wspomnianej już liczby użytkowników, YouTube pochwalił się także kilkoma innymi ciekawymi statystykami. W każdej minucie na portalu zamieszczanych jest aż 400 godzin nowych materiałów. Niedawno osiągnięto parę nowych rekordów oglądalności. Jednym z nich jest nowa najczęściej oglądana transmisja na żywo – został nią koncert Beyoncé podczas festiwalu Coachella, który obejrzało 41 milionów widzów. Teledysk do zeszłorocznego hitu „Despacito” autorstwa Luisa Fonsiego został odtworzony już 5 miliardów razy.
Źródło: CNET