Możliwe, że ten artykuł będzie nie w temacie sieci, bo zahaczyliśmy o telewizory i telewizję HD, ale prawda jest taka, że jest to chyba potrzebny artykuł, zwłaszcza, że to, co robi z klientami Obsługa większości operatórow przechodzi ludzkie pojęcie.

Postanowiliśmy darować sobie pisane, z kim mamy do czynienia, aby każdy z Was mógł się utożsamić z tym, co opiszemy. Kupiliśmy do domu dwa telewizory. Było to dwa lata temu, kiedy kupiliśmy mieszkanie. Jeden z pokoju gościnnym, a drugi do sypialni. Długo nie zastanawialiśmy się jakiego ISP wybrać, ponieważ mieliśmy już podłączenie zrobione. Operator miał też w swojej ofercie i telewizje i dość szybki internet.

Po zamówieniu usługi przyjechał monter z dekoderem do dużego pokoju i modułem CI+ CAM do telewizora w sypialni. Po zainstalowaniu sprzętu wszystko działało bez zarzutu. Było tak przez dwa miesiące. Na osiedlu któregoś wieczora była jakaś konserwacja sieci. Zaraz po tej konserwacji, która trwała prawie całą noc odbiór kanałów w sypialni przestał działać. Robiliśmy wszystko, co było możliwe. Reset do ustawień fabrycznych, czyszczenia karty i gniazda, przekładanie. Mieliśmy też pewność, że oprogramowanie na TV nie było aktualizowane, bo TV nie miała WiFi.

telewizor-lcd-modul-ci-dvb-t

Bardzo ciekawa jednak była rozmowa, gdy zadzwoniliśmy na serwis. Na początku chcieli się jeszcze bronić. Twierdzili, że zapewne to aktualizacja softu w telewizorze. Wtedy jeszcze myśleli, że gadali z nieinformatycznymi. W ramach dobrych rad kazano wyciągać kartę, włożyć i zrobić jeszcze raz wyszukiwanie (heh, zrobiliśmy to na początku zanim do niech zadzwoniliśmy). Na sam koniec zaproponowali, że dadzą nam drugi dekoder zamiast modułu CI+ CAM, bo nasz TV jest niekompatybilny z tymże modułem. Na ostatnie pytanie, odpowiedź była bardzo ciekawa: “To dlaczego przez dwa miesiące działało i przestało po Waszej konserwacji?“. Zająknęli się tylko i odpowiedzieli: “Tak czasami bywa. Nie możemy dać gwarancji, że moduł będzie działał w TV nieprzerwanie“.

Postanowiliśmy działać na własną rękę jeszcze przez chwilę, aby przynajmniej zrozumieć, co się dzieje. Zaktualizowaliśmy moduł CI+ CAM, soft w telewizorze ściągając na USB firmware z nową wersją, a nawet pokusiliśmy się o przeniesienie drugiego telewizora do sypialni i wpięcie CI+ tam. W drugim telewizorze działało bez problemów, chociaż o dziwo, nie działały niektóre kanały, które w ofercie były.

Happy call centre worker giving a thumbs up

Najgorsze jest to, że z takim serwisem absolutnie nic nie robimy. To, że operatorzy zatrudniają niekompetentną kadrę to nie nasza wina i nawet to, że zadzwonimy ze skargą nic nie da. Dobrze jest takie rzeczy planować przed czasem. Przed zakupieniem usługi spróbować dowiedzieć się, jak wygląda HelpDesk u danego obserwator. Smutne jest też to, że większość się myli, a to, co mówią nam, jest tekstem na odchodne, na który nabierze się 90% klientów, którzy przyjdą.