Kilka dni temu pisałem o tym, że monitor LG UltraFine 5K, który Apple poleca do nowych MacBook’ów Pro, ma bardzo poważny problem z routerami Wi-Fi. Dla przypomnienia, monitor ten potrafi przestać działać, jeśli znajduje się zbyt blisko źródła sygnału Wi-Fi. Co ciekawe, wcale nie musi być to router. Czasami wystarczy, że MackBook Pro podłączony do domowej sieci Wi-Fi zostanie położony zbyt blisko monitora LG UltraFine 5K.
Fenomen ten zarejestrował jeden z użytkowników YouTube. Jeżeli się przyjrzycie dokładnie, to zauważycie, że na komputerze nie jest uruchomiony żaden program, który generowałby przesył danych za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Jedynymi urządzeniami bezprzewodowymi, które pracują w pobliżu komputera, są bezprzewodowa mysz oraz klawiatura.
LG przyznało się do problemów z ekranowaniem w monitorach UltraFine 5K
Producent twierdzi, że wszystkie monitory, które zostaną wyprodukowane po lutym 2017, zostaną wyposażone w dodatkowe ekrany zabezpieczające układy cyfrowe monitora przed zakłóceniami radiowymi. Nie wiadomo jednak, co mają zrobić klienci, którzy już zakupili wadliwe monitory UltraFine 5K. Ja bym radził im po prostu skorzystać z procedury reklamacyjnej. Raczej nie ma co czekać na oficjalny komunikat producenta. Jeżeli zareklamujecie znaną producentowi wadę techniczną, to powinniście z powrotem dostać sprawny egzemplarz. Nie wiadomo jednak, czy LG będzie montować dodatkowe ekranowane, czy może po prostu wymienią zareklamowane monitory na nowe.
Kiedyś miałem podobną przygodę ze swoim skanerem. Służył mi dobrze, ale pewnego dnia się zepsuł. Objawy były dość specyficzne, dlatego też dokładnie opisałem problem i skorzystałem z gwarancji producenta. Jakoś mi nie zależało na szybkiej naprawie, więc skaner zwróciłem do producenta dwa tygodnie przed końcem okresu gwarancyjnego. Okazało się, że awaria dotyczyła dobrze znanej producentowi wady produkcyjnej. Byłem miło zaskoczony, kiedy otrzymałem nowy skaner i do tego wyższy model. Oczywiście parametry były zbliżone. Producent po prostu stwierdził, że nie ma sensu naprawiać wadliwych urządzeń. LG w przypadku monitorów UltraFine 5K może postąpić podobnie. Jednak pamiętajcie, że ostateczna decyzja, kiedy będziecie reklamować wadliwy monitor, należy do Was. Możecie to zrobić teraz lub poczekać na oficjalny komunikat od LG. Raczej nie zwlekałbym z tym do końca okresu gwarancyjnego.
Źródło: Apple Insider
[vlikebox]