Kiedyś musiało to nastąpić. Coraz więcej firm rezygnuje ze wsparcia dla trochę przestarzałej już platformy 32-bit. Niemalże wszyscy z nas korzystają już z 64-bitowych systemów operacyjnych. Dlatego też Nvidia ogłosiła, że nowa wersja sterowników (tj. seria 390) zostanie wydana tylko w wersji 64-bit. Jednak posiadacze 32-bitowych systemów operacyjnych nie pozostaną bez żadnego wsparcia.

Nvidia nie zamierza dodawać żadnych nowych funkcjonalności do starszych serii sterowników, które dostępne są dla 32-bitowych systemów operacyjnych. Jednak przez rok (tj. do stycznia 2019 roku) będą wydawane dla nich aktualizacje związane z bezpieczeństwem oraz zawierające krytyczne poprawki. Dzięki temu osoby, które z jakichś powodów korzystają jeszcze z 32-bitowych systemów operacyjnych, mają czas na przesiadkę na 64-bity. Zmiany dotyczą systemów Windows 7, 8/8.1, 10, Linux oraz FreeBSD.

Nvidia daje do zrozumienia, że 64-bitowe systemy operacyjne są już normą.

Wśród graczy najpopularniejszym systemem jest właśnie Windows 7 64-bit. Tak przynajmniej wynika ze statystyk udostępnianych przez platformę Steam. Drugą grupę klientów Nvidii stanowią profesjonaliści, którzy potrzebują wydajnej karty graficznej do pracy na wielu monitorach, obróbki zdjęć czy też nagrań wideo. Przy takich zastosowaniach 32-bitowy system operacyjny nie ma prawa bytu. Sterowniki z serii 390 będą również pierwszymi, które nie będą posiadać wsparcia dla kart NVS 310 oraz NVS 315. Są do niskoprofilowe karty przeznaczone do zastosowań biurowych w środowiskach dwumonitorowych. Jednak ich posiadacze mogą liczyć na pojawianie się aktualizacji krytycznych do grudnia 2021 roku. Dzięki takiej strategii Nvidia nie musi poświęcać niepotrzebnego nakładu pracy na wsparcie praktycznie nieużywanych przez swoich klientów rozwiązań. Dzięki temu programiści mogą skupić się na rozwoju nowych funkcjonalności. Natomiast osoby, które z jakichś powodów korzystają z przestarzałych rozwiązań, mają dużo czasu na przesiadkę, a w okresie przejściowym dalej będą otrzymywać aktualizacje naprawiające odkryte w międzyczasie błędy.

Źródło: Nvidia

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.